Hej. Jag köpte en custom config hos webhallen i november, fick datorn i början av januari och det var trasigt grafikkort, tog cirka 3 veckor att få tillbaka den och de skrev "grafikkort utbytt, test ok", NICE tänkte jag.
Kopplar in datorn igen, installerar windows och ofta nu får jag random blue screens "memory management errors", (mest i spel) och ofta stängs de olika spelen ner pga av "korrupta filer", men även en del andra. Har provat att installera om windows flera gånger, utan lyckat resultat, den har svårt att hitta en del filer under windows-installationen och flera gånger får jag börja om för det failar, testade att formatera min andra dator med samma USB-minne, funkar klockrent. Även kört memtest86 och det avbröts pga för många errors, kollat så allt sitter i ordentligt men vågar ej börja pilla i burken för då vill väl webhallen hävda att det är handhavandefel och jag blir ståendes med 18 500 kr mindre och en obrukbar dator.
Måste de åtgärda datorn på 2 försök innan man kan häva köpet eller hur funkat detta, för vad jag förstått det som räknas detta som en specialbeställning och faller in under lite andra regler än vanligt öppet köp. Jag vill ej göra detta men om det är enda utvägen sen så har jag väl inget alternativ. @webhallen
Ryzen 5600x, 3070 asus dual ac, g.skill 16 gb 3600 mhz (ej körda i XMP), tomahawk b-550, seasonic 750w