Permalänk

Handla från Alibaba

Hej funderar på att beställa saker från Alibaba. Är det någon som gjort det? och vet vilket frakt alternativ som är smidigast? och vet på ett ungefär vad frakten kostade

Visa signatur

Jobb jobb mera jobb!😒

Permalänk
Medlem

Går inte att svara på utan att veta mer.
Beställer du en kartong eller en container?
Vem står för frakten, säljare eller köpare? Behövs försäkring?

Smidigast är att använda ett företag som hanterar hela frakten och tull osv åt dig.
Just nu ska det vara väldigt dyrt att skicka en container, SweClockers hade en artikel som nämnde en ökning med ca 500% om jag minns rätt.

Men beror ju på vad du ska frakta, flygfrakt kan vara ett alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

Går inte att svara på utan att veta mer.
Beställer du en kartong eller en container?
Vem står för frakten, säljare eller köpare? Behövs försäkring?

Smidigast är att använda ett företag som hanterar hela frakten och tull osv åt dig.
Just nu ska det vara väldigt dyrt att skicka en container, SweClockers hade en artikel som nämnde en ökning med ca 500% om jag minns rätt.

Men beror ju på vad du ska frakta, flygfrakt kan vara ett alternativ.

Flygfrakt är också upp ungefär samma % som båtcontainer tyvärr.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Ok tanken var att beställa 5 mining riggar (lådor). Fick svar från säljaren igår 100 till 150 dollar per Rig + tull och moms. Så någon stans runt 4000 per Rig i sek

Visa signatur

Jobb jobb mera jobb!😒

Permalänk
Medlem
Skrivet av nalle6killer:

Ok tanken var att beställa 5 mining riggar (lådor). Fick svar från säljaren igår 100 till 150 dollar per Rig + tull och moms. Så någon stans runt 4000 per Rig i sek

Aha, det var ju en mindre mängd än jag gissade via Alibaba (Aliexpress är oftast för småköp osv). Lättast är ju som du gjorde att fråga säljaren, dem vet oftast vad fraktpriset blir och sen räknar man på tull, importavgift och moms då.

Visa signatur

Permalänk

Mining rig från Alibaba, bara mina varningsklockor som går för fullt?

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SE_Larsson:

Mining rig från Alibaba, bara mina varningsklockor som går för fullt?

För det priset känns det som MOBO, CPU och RAM utan nån sorts GPU / hashfunktion.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du borde även kunna kolla priset hos tex DHL eller liknande om du vet storlek och vikt.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

För det priset känns det som MOBO, CPU och RAM utan nån sorts GPU / hashfunktion.

Stämmer bra det är allt utom grafikkort

Visa signatur

Jobb jobb mera jobb!😒