GTSA i7 10700K RTX 3080 Vågar jag?

Permalänk
Medlem

GTSA i7 10700K RTX 3080 Vågar jag?

https://cdon.se/hemelektronik/gtsa-infinity-gt-4-rtx-3080-cor...

Vågar man slå till? Läst lite smått om detta företaget och det verkar inte så jätteuppskattat.
I övrigt lär ju 25k för detta paketet vara mycket prisvärt på dagens marknad?

Om de nu verkligen finns i lager dvs som det står på hemsidan.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag har själv en dator från GTSA och kan, utifrån min upplevelse, rekommendera de.
De har bra kabeldragning och levererar prisvärda datorer.
Om jag ska ta det negativa så är det att de endast har kunskap om deras komponenter, installerar du ex en annan kylare än de som säljs hos de så är de väldigt dåliga på att lösa de uppkomna problemen.

Kör du enbart på deras komponenter funkar det felfritt.
Skulle dock rekommendera starkt att kolla med GTSA för att på deras sida står det inte att dessa finns i lager, samt att jag skulle lägga lite extra för en bättre kylare (då det priset på 25K inkluderar standard WRAITH kylaren) samt om man är som jag - nojig - uppgradera till 750W PSU istället för 650W som den säljs med.

Annars är det som du säger, ganska prisvärt för att få det färdigbyggt. Kan ju göras billigare om man bygger själv, men har man pengarna att lägga på att få det gjort är det skönt

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/1171765/dator-surfplatta/komp...

Tips på kompletts motsvarighet, i9/32GB/2TB SSD/750W dock 3070. Tyckte det lät rimligt för pengarna, inga no-branded delar och gott omdöme generellt.

Permalänk
Medlem

Datorn finns inte i lager, jag beställde min i januari och har inte fått den än. De väntar på grafikkortet, precis som alla andra.

Edit: Står till o med att det är preliminär leverans i april/maj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badgez:

https://www.komplett.se/product/1171765/dator-surfplatta/komp...

Tips på kompletts motsvarighet, i9/32GB/2TB SSD/750W dock 3070. Tyckte det lät rimligt för pengarna, inga no-branded delar och gott omdöme generellt.

"Produktionstid: 4-7 vardagar från att alla komponenter finns i lager. Gäller även standardkonfiguration."

Blir med största sannolikhet en väldigt lång väntetid även för denna. Behöver någon som finns i lager just nu isåfall.

Citat:

ASUS GeForce RTX 3070 DUAL OC
Grafikkort, PCI-Express 4.0, 8GB GDDR6, Ampere
Ej i lager

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag har köpt 2st datorer därifrån. Enda negativa var lång leveranstid trots att allt fanns i lager, vilket var irriterande, speciellt när det var två otåliga ungar som skulle ha dem. Det stod visserligen om leveranstiderna på hemsidan, att det kunde "ta upp till...." och det gjorde det verkligen och mer därtill..Fick också en annan hårddisk än vad som framgick på beställningen, men det var inte hela världen. Just då prioriterade dem ordrar via cdon och jag köpte direkt från hemsidan eftersom det just då var mycket billigare (visserligen utan windows) så därför tog det längre tid.