Söka Ljudkort- Sound blaster Z eller liknade/bättre

Permalänk
Medlem

Söka Ljudkort- Sound blaster Z eller liknade/bättre

Tja!! Mitt Soundblaster z är paj efter 6 år. Försökt att använder moderkortet men den är inte alls lika bra.
Har båda högtalare och audio technica m50x som ska drivas.

öppet för förslag.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag tror att jag har ett Soundblaster Z liggandes någonstans.
Kan kolla efter vid intresse.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Hej!

Jag tror att jag har ett Soundblaster Z liggandes någonstans.
Kan kolla efter vid intresse.

låter bra.

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av reeson:

låter bra.

kanske bättre att låter lite offert kommer in innan du spendera tid att leta runt i källaren. Jag undvika att leta i minn källaren. lolz.

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem

Har ett Xonar D2 PCI liggandes om det funkar. Notera dock väl att det är PCI, inte PCI Express.

Visa signatur

data, representation av värden, text etc. lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner.
dator, digital automatisk beräkningsmaskin som styrs av ett i dess minne lagrat program.

Permalänk
Medlem

Har den redan framplockad 😁
Det fungerade klockrent när det plockades ur datorn för 3 år sedan.
Mikrofonen och installations-CDn finns kvar (redundant när drivisarna finns online).
Jag har ingen större aning om vad det hela är värt, så du kan ju säga vad du skulle vara villig att betala 😊

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick tag i ett Asus stx för 600kr. Lite roligt att provar nåt nytt och "bättre" . Tack för allas inblandning. Fin helg!

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Har den redan framplockad 😁
Det fungerade klockrent när det plockades ur datorn för 3 år sedan.
Mikrofonen och installations-CDn finns kvar (redundant när drivisarna finns online).
Jag har ingen större aning om vad det hela är värt, så du kan ju säga vad du skulle vara villig att betala 😊

Kortet kostar fortfarande runt 900 kr nytt och nyligen lade de till stöd för detta kort i sina modernare mjukvara Sound Blaster Command, i samband med att de släppte en ny version av kortet (Sound Blaster Z SE) utan mikrofonen och utan de två röda lysdioderna ditlödda. I övrigt är kortet identiskt. Det borde därmed inte vara omöjligt att få åtminstone 300-400 kr för det kan jag tycka, men samtidigt är marknaden för interna ljudkort inte jättestor längre tyvärr.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Kortet kostar fortfarande runt 900 kr nytt och nyligen lade de till stöd för detta kort i sina modernare mjukvara Sound Blaster Command, i samband med att de släppte en ny version av kortet (Sound Blaster Z SE) utan mikrofonen och utan de två röda lysdioderna ditlödda. I övrigt är kortet identiskt. Det borde därmed inte vara omöjligt att få åtminstone 300-400 kr för det kan jag tycka, men samtidigt är marknaden för interna ljudkort inte jättestor längre tyvärr.

Tack för matnyttig info!😊

Visa signatur