Xiaomi Laser Projector 150" samt Elite Screens Aeon Edge Free CLR 100" ramspänd duk

Permalänk

Xiaomi Laser Projector 150" samt Elite Screens Aeon Edge Free CLR 100" ramspänd duk

Ljusstark och trevlig laser-UST-projektor med tillhörande "Ceiling Light Rejecting"-duk på 100 tum. Var klantig och råkade göra ett litet hål nära ena kanten av duken vid montering. Påverkar inte funktionaliteten då det sitter invikt i ramen. Projektorn ger stor och bra bild för pengarna, men med den relativt låga prislappen kommer vissa problem. De jag har stött på är:

Ryckig bild/judder från vissa källor. Ett exempel är vissa Youtubeklipp uppspelade från en Chromecast Ultra. Netflix däremot, och andra 24p-källor lirar fint.
"User Mode"-preseten för bild är suddig om man har den som default när projektorn startar. Att växla till ett annat läge och tillbaka löser problemet.

Projektorn är inköpt på Webhallen 2020-02-03 för 13 000:-, billigast från en vettig handlare nu är 14500:-.
Duken är inköpt från Elite Screens webshop 2020-03-24 för 999 euro och ligger fortfarande på samma pris där.

Kom med bud om du inte är avskräckt! Vågar påstå att man får väldigt mycket bild för pengarna trots bristerna. Köp nu-pris 12 000 kr vid smidig affär. Kan tänka mig att sälja separat för rätt pris.

Endast avhämtning då jag inte vill plocka isär duken pga det känsliga ytmaterialet. Projektor och duk kan såklart demas för seriösa intressenter.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Bjuder 5K för projektorn + frakt om du kan tänka dig skicka.

Permalänk
Medlem

Hur många timmar har lasern gått?

Permalänk
Skrivet av t3ddyyy:

Hur många timmar har lasern gått?

Jag kan inte hitta det någonstans i menyerna, men kan inte tänka mig att den har gått mer än 1000 timmar. Och livslängden uppges ju till 25 000 timmar så jag tror inte att det är någon fara. Måste man slå på developer access för att kunna se det kanske?

Permalänk
Skrivet av Smack Jack:

Bjuder 5K för projektorn + frakt om du kan tänka dig skicka.

Ber om ursäkt för sent svar, men jag har tyvärr ingen lust att skicka den. Tror inte att jag har kvar originalförpackningen heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalhest:

Jag kan inte hitta det någonstans i menyerna, men kan inte tänka mig att den har gått mer än 1000 timmar. Och livslängden uppges ju till 25 000 timmar så jag tror inte att det är någon fara. Måste man slå på developer access för att kunna se det kanske?

Mycket bra fråga, jag ville egentligen bara veta hur mycket den använts så att jag eventuellt inte skulle köpa något som stått igång 24/7 får man fråga varför du säljer? Jag har tittat på denna lösning länge och är väldigt intresserad av köp om det är både duk och projektor för 12k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalhest:

Ber om ursäkt för sent svar, men jag har tyvärr ingen lust att skicka den. Tror inte att jag har kvar originalförpackningen heller.

Hejsan!
Okej, jag förstår!
Lycka till med försäljningen!

Permalänk
Skrivet av t3ddyyy:

Mycket bra fråga, jag ville egentligen bara veta hur mycket den använts så att jag eventuellt inte skulle köpa något som stått igång 24/7 får man fråga varför du säljer? Jag har tittat på denna lösning länge och är väldigt intresserad av köp om det är både duk och projektor för 12k.

Förstår! Det är mestadels pga input lag i högsta laget för gaming. Det är inte ospelbart dock, enligt mig. Sen är det grejerna jag nämner i annonsen, att den är lite kinkig med bildkällor och att vissa ger ryckighet/judder. Man får pröva sig fram litegrann. Till exempel upptäckte jag nyligen att den inbyggda Youtubeappen spelar fint, men kan krångla lite med castingen till och från. HBO från Chromecast Ultra blir ryckigt, men från PS4:an är det smooth. Jag tror dock att jag är lite känsligare än genomsnittet när det gäller sådant. Sedan är det såklart så att en TV alltid ger bättre tryck i ett icke-mörklagt rum även om CLR-duken hjälper.

Antar att det är sådant man får leva med när den kostar hälften av motsvarande projektor från ett etablerat märke som Epson exempelvis. Stämmer bra att det är 12k för både projektor och duk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalhest:

Förstår! Det är mestadels pga input lag i högsta laget för gaming. Det är inte ospelbart dock, enligt mig. Sen är det grejerna jag nämner i annonsen, att den är lite kinkig med bildkällor och att vissa ger ryckighet/judder. Man får pröva sig fram litegrann. Till exempel upptäckte jag nyligen att den inbyggda Youtubeappen spelar fint, men kan krångla lite med castingen till och från. HBO från Chromecast Ultra blir ryckigt, men från PS4:an är det smooth. Jag tror dock att jag är lite känsligare än genomsnittet när det gäller sådant. Sedan är det såklart så att en TV alltid ger bättre tryck i ett icke-mörklagt rum även om CLR-duken hjälper.

Antar att det är sådant man får leva med när den kostar hälften av motsvarande projektor från ett etablerat märke som Epson exempelvis. Stämmer bra att det är 12k för både projektor och duk!

Input lag känner jag till, läst en del om dessa, rummet jag ska ha den i har ganska bra mörkläggningsförmåga, men blir alltid bättre på tv, men 100 tum tv är dyrt jag är just nu på resande fot men är hemma igen kvällen den 10e Juli, jag kommer gärna förbi och testar allt någon gång efter det. Jag slänger iväg ett PM när det börjar närma sig, och om någon annan dyker upp och köper det innan dess får jag leva med det.

Permalänk
Skrivet av t3ddyyy:

Input lag känner jag till, läst en del om dessa, rummet jag ska ha den i har ganska bra mörkläggningsförmåga, men blir alltid bättre på tv, men 100 tum tv är dyrt jag är just nu på resande fot men är hemma igen kvällen den 10e Juli, jag kommer gärna förbi och testar allt någon gång efter det. Jag slänger iväg ett PM när det börjar närma sig, och om någon annan dyker upp och köper det innan dess får jag leva med det.

Det är bara att höra av dig! Precis köpt en Samsung Q95T och den har också problem med vissa källor så det kanske är mig det är fel på. Ha det gott!

Permalänk

Intresserad av duken 100"

Hej, jag kan ge 3k för duken om felet inte syns på framsidan..