Permalänk
Medlem

Gamingdator säljes

Hej,

Säljer nu min käraste PC som varit en trogen följare i många år men som har använts väldigt sparsamt senaste tre åren på grund av att jag inte haft varken så mycket intresse eller tid. Hon fungerar bra i alla spelen som jag fortfarande har spelat, som kan nämnas lite snabbt nedan:

Battlefield One (medium/high, 60fps)
Battlefield 4 (ultra, 60fps minst)
Destiny 2 (max inställningar, 60fps minst)
CS:GO (250-300+fps)
War Thunder (max inställingar, 60fps minst)
Rainbow Six Siege (200+fps)
Fornite (högsta @60fps)

Gumman är utrustad med en i5-4690k som aldrig överklockats, och ett GTX 970 som inte heller har blivit överklockat och använts ganska sparsamt. Kör aldrig mer än någon enstaka timme när jag spelar, som händer maximalt kanske en gång per en eller två veckor. Förutom detta så har hon 8GB RAM på 1600MHz (ej XMP), som funkar utan problem. Två stycken SSD-hårddiskar som inte har så mycket utrymme men som är ganska snabba.

Ni får med 6 fläktar i chassit (chassit f.ö. med sina standard-fläktar är RGB). Fem fläktar är 120mm och en är 140mm, gör som ni vill med dessa.

Kan tänka mig runt 3500, med utrymme för diskussion om pris.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag tror nog du får fundera en vända till över priset om du önskar bli av med datorn här på SweC. Det är möjligt att du kan få 4500 för den på Blocket men en dator med en 7år gammal i5a med 8gb ram och ett GTX 970 får du nog räkna med att släppa runt 3000kr här på SweC.

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Den ligger uppe med samma pris överallt och kommer att gå för det priset som första personen till ta den för. 4500 SEK är inte ett pris som är satt i sten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Den ligger uppe med samma pris överallt och kommer att gå för det priset som första personen till ta den för. 4500 SEK är inte ett pris som är satt i sten

Jag tolkade det som att du inte var öppen för bud i och med att du skrev "prutat och klart" men då vet vi. Lycka till med försäljningen

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Vart???

Vart är gamingdatorn? Jag ser ingen, bara någonting för kanske word med en 7 år gammal skruttig i5-processor som man inte ens kan spela msröj på.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av djsilver:

Vart är gamingdatorn? Jag ser ingen, bara någonting för kanske word med en 7 år gammal skruttig i5-processor som man inte ens kan spela msröj på.

som vanligt på swec så förväntas folk skänka bort grejerna...

Gtx 970 ca 900 kr
4690k med moderkort och ram, ca 1500kr
Psu och chassi 500kr
2st små SSD ca 400kr

Summa drygt 3000kr. Någon som säger att denna dator inte funkar för spel eller inte är i närheten av värd 3500kr i dessa tider har fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av djsilver:

Vart är gamingdatorn? Jag ser ingen, bara någonting för kanske word med en 7 år gammal skruttig i5-processor som man inte ens kan spela msröj på.

Oj, du verkar vara en mindre skön filur. Som dessutom har fel.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Dessutom är inte alla delar gamla på datorn. Kingston SSD, chassi, PSU och fläktar har endast använts i cirka ett år.

Permalänk
Medlem

Såldes ikväll. Annons avslutad.