Slit-o släng sommar-TV/Monitor

Permalänk

Slit-o släng sommar-TV/Monitor

Jag är ute efter en lätt 27" tv för aktiviteter liknande dessa:

• jag kan plocka med mig ut i trädgården och pallra upp vid poolen

• konka in i gästrummet och ställa i fotänden på sängen

• ta med upp till stugan att ha som "egen" tv på rummet

• ta med till stranden (det finns ström) för att kolla på fotboll eller dylikt i glada vänners lag

Dvs den ska tåla lite stryk och inte vara allt för tung. Gärna billig. Behöver inte ha superbildkvalitet, även om det inte skadar.

Någon som har nåt tips?

Permalänk
Medlem

Köp något junk från Blocket/Tradera bara...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dåndimpen:

• ta med till stranden (det finns ström) för att kolla på fotboll eller dylikt i glada vänners lag

Dvs den ska tåla lite stryk och inte vara allt för tung. Gärna billig. Behöver inte ha superbildkvalitet, även om det inte skadar.

Någon som har nåt tips?

Här har du en "billig" 24"
https://www.webhallen.com/se/product/325149-Philips-2020-24-2...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dåndimpen:

Någon som har nåt tips?

problemet är väl att av dem tre saker går det max att kombinera 2 av dem. ibland också bara 1 av dem.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Skrivet av Zyphoon:

Köp något junk från Blocket/Tradera bara...

Så sant, spanar runt nu!

Skrivet av Bernd_P1:

problemet är väl att av dem tre saker går det max att kombinera 2 av dem. ibland också bara 1 av dem.

Hur menar du?

Permalänk
Avstängd

En tanke är att köpa en billig projektor istället. Det funkar dock bara om man har en yta att projicera på förstås, men då kan man ju få rätt stor bild för ganska lite pengar, och den är inte så jobbig att flytta runt.

Jag började fundera på det eftersom vi hyr stuga varje sommar, och de är ofta väldigt otydliga med om det finns en modern TV, ofta finns det tjock-TV på bilderna exempelvis, och det är ju inte så kul om man ska bo där en vecka när det råkar regna, och man inte kan koppla in sin dator, chromecast, konsol eller liknande. En stuga med fet TV kanske kostar ett par tusen mer, om den ska nå våra andra krav, så med pengarna jag sparar på ett par år kan jag ju köpa en ganska trevlig projektor istället som ju går att använda i massa situationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

En tanke är att köpa en billig projektor istället. Det funkar dock bara om man har en yta att projicera på förstås, men då kan man ju få rätt stor bild för ganska lite pengar, och den är inte så jobbig att flytta runt.

Jag började fundera på det eftersom vi hyr stuga varje sommar, och de är ofta väldigt otydliga med om det finns en modern TV, ofta finns det tjock-TV på bilderna exempelvis, och det är ju inte så kul om man ska bo där en vecka när det råkar regna, och man inte kan koppla in sin dator, chromecast, konsol eller liknande. En stuga med fet TV kanske kostar ett par tusen mer, om den ska nå våra andra krav, så med pengarna jag sparar på ett par år kan jag ju köpa en ganska trevlig projektor istället som ju går att använda i massa situationer.

Projektor i rimlig prisklass fungerar inte utomhus, så inte så lämplig för en del av TS behov.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av teejee:

Projektor i rimlig prisklass fungerar inte utomhus, så inte så lämplig för en del av TS behov.

På kvällen funkar det bra. Men visst, ska man kolla på fotboll vid poolen mitt på dagen så är det förstås svårt, men jag vet inte om en TV hade funkat superbra för det heller förstås.