Windows 11 Insider Dev Build 22000.120

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Aka_The_Barf:

Annars brukar dom dumpa allt för äldre versioner utom säkerhets uppdateringar.
Men 10 är lite speciellt då det skulle bli det sista windowset någonsin så dom kanske håller kvar vid det en stund extra och kanske släpper allt de påbörjat när det är klart. Nästa stora uppdatering kanske slutförs och släpps.
Bara vänta och se.

Blir ju en uppdatering till hösten (21H2), om inte annat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Blir ju en uppdatering till hösten (21H2), om inte annat.

Kanske den blir sista då.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Samma fel som tidigare dev versioner, installationen misslyckas.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tack för att ni felsöker åt mig.
När jag laddar ned den färdiga versionen, är de flesta buggarna fixade.

Ungefär lika uttjatat som but can it run crysis

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pyxira:

Nu har jag inte testat windows 11, men har de ett kompetent mörkt tema än?
Vill minnas att det tog windows 10 några år innan de fick igång det, och det är fortfarande inte bra.
Fanns inte mycket värre än att man blev TOTALT BLÄNDAD så fort man öppnade utforskaren.

Det var lääääänge sen utforskaren var vit.

Skrivet av Gurrrra:

Jag har själv inte testat Win11, men som jag förstått det så är det inte fixat nej. Deras inkompletta teman plus deras tvådelade inställningar är iaf två av sakerna som gör att jag är ganska otaggad på Win11. Förstår inte hur ett så pass stort o rikt företag inte kan lyckas fixa några så egentligen banala grejer.

Vad är inte fixat?
Tvådelade inställningarna är helt klart förbättrat i 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Det var lääääänge sen utforskaren var vit.

Vad är inte fixat?
Tvådelade inställningarna är helt klart förbättrat i 11.

Taskmanagern då, vill minnas att den fortfarande är helvit i Win10 iaf? Sen är det väl andra smågrejer också som varit vita, vissa rutor, menyer, o även hela raden högst upp i många fönster har varit vita också. Själv har jag iaf uxthemat mitt Win10 för att få bort allt sånt vitt skräp. Fast sen är det väl inte bara just vitheten i det mörka temat dom suger på, utan även att dom har kvar diverse designspråk från äldre Windows istället för att hålla allt på samma nivå.

"Helt klart förbättrade inställningar" låter ju bra, men inte förens dom faktiskt samlat allt på ETT ställe på ett vettigt sätt så kan dom få en klapp på axeln o säga att dom byggt klart sitt Windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gurrrra:

Taskmanagern då, vill minnas att den fortfarande är helvit i Win10 iaf? Sen är det väl andra smågrejer också som varit vita, vissa rutor, menyer, o även hela raden högst upp i många fönster har varit vita också. Själv har jag iaf uxthemat mitt Win10 för att få bort allt sånt vitt skräp. Fast sen är det väl inte bara just vitheten i det mörka temat dom suger på, utan även att dom har kvar diverse designspråk från äldre Windows istället för att hålla allt på samma nivå.

"Helt klart förbättrade inställningar" låter ju bra, men inte förens dom faktiskt samlat allt på ETT ställe på ett vettigt sätt så kan dom få en klapp på axeln o säga att dom byggt klart sitt Windows.

Tror man kan nå allting från settings nu, har inte kollat så noga.
Vissa grejer är dock fortfarande i det gamla utseendet. Helt klart inte byggt klart.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av anon42512:

Tror man kan nå allting från settings nu, har inte kollat så noga.
Vissa grejer är dock fortfarande i det gamla utseendet. Helt klart inte byggt klart.

Jag har inte behövt använda gamla kontrollpanelen i Windows11 än, jag tycker det i stora drag är fixat nu.
Det man får tänka på att många som gnäller är ofta omedvetna om att det faktiskt finns i nya inställningar, men att dom inte faktiskt hittar det, så då går man ut på internet och gnäller direkt.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Installerat och klart, enkelt att uppdatera om man är med i "dev" programmet, och behövde inte installera om något annat etc.
lite små fix, som att flytta ikoner till högersida på arbetsfältet annars ganska likt. Ser snyggt ut och lite mer animeringar..
Får mig att tänka på en passande slogan.
"Windows 11, Now we finally look like Apple OS!"

Menar detta i en helt positiv mening. Börjar se och kännas modernt för en gångs skull..

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasabi:

Installerat och klart, enkelt att uppdatera om man är med i "dev" programmet, och behövde inte installera om något annat etc.
lite små fix, som att flytta ikoner till högersida på arbetsfältet annars ganska likt. Ser snyggt ut och lite mer animeringar..
Får mig att tänka på en passande slogan.
"Windows 11, Now we finally look like Apple OS!"

Menar detta i en helt positiv mening. Börjar se och kännas modernt för en gångs skull..

ChromeOS, annars var det rätt. macOS liknar inte alls Windows 11.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Man får helt enkelt bilda sig en egen uppfattning... och jag ville bara dela min positiva upplevelse då jag gärna själv hade hört hur enkelt det är att installera

Permalänk
Medlem

Elvan kan bli min favorit Windows faktiskt, well, Är redan! hoppas dem får bort allt gammalt som insisterat att vara där så länge och kör på detta All-In

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wasabi:

https://icdn.digitaltrends.com/image/digitaltrends/edge-on-windows-11-768x768.jpg

https://icdn.digitaltrends.com/image/digitaltrends/safari-in-macos-monetery-768x768.jpg

Man får helt enkelt bilda sig en egen uppfattning... och jag ville bara dela min positiva upplevelse då jag gärna själv hade hört hur enkelt det är att installera

Tycker inte det är likt alls, mer än att Windows råkat flytta ikonerna till mitten istället för till vänster...

Skrivet av Ludde72:

Elvan kan bli min favorit Windows faktiskt, well, Är redan! hoppas dem får bort allt gammalt som insisterat att vara där så länge och kör på detta All-In

Ja, börjar verkligen bli dags att bli av med all gammal UI.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Printscreen:

Jag har inte behövt använda gamla kontrollpanelen i Windows11 än, jag tycker det i stora drag är fixat nu.
Det man får tänka på att många som gnäller är ofta omedvetna om att det faktiskt finns i nya inställningar, men att dom inte faktiskt hittar det, så då går man ut på internet och gnäller direkt.

Länge sen jag använde den ens i 10

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av anon42512:

Länge sen jag använde den ens i 10

Det har du nog rätt i! Kanske för att ställa in egna DNS-servrar dom två gånger om året man behöver göra det, för att ens ISP har något strul.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag har inte behövt använda gamla kontrollpanelen i Windows11 än, jag tycker det i stora drag är fixat nu.
Det man får tänka på att många som gnäller är ofta omedvetna om att det faktiskt finns i nya inställningar, men att dom inte faktiskt hittar det, så då går man ut på internet och gnäller direkt.

Well med tanke på att Win10 har haft splittrade inställningar o halvfärdiga teman i flera ÅR så är det väl inte så konstigt att flera med mig håller oss extremt skeptiska även när det gäller Win11?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyxira:

Nu har jag inte testat windows 11, men har de ett kompetent mörkt tema än?
Vill minnas att det tog windows 10 några år innan de fick igång det, och det är fortfarande inte bra.
Fanns inte mycket värre än att man blev TOTALT BLÄNDAD så fort man öppnade utforskaren.

Det mörka temat är nu "mörkt" och inte toksvart som det mestadels var i win10

Permalänk
Medlem

Men den senaste versionen så är inte svarsalternativen i UAC-kontrollen "Kom ihåg mig" och "Ä" :D.
Nu får man "Ja" och "Nej"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Printscreen:

Det har du nog rätt i! Kanske för att ställa in egna DNS-servrar dom två gånger om året man behöver göra det, för att ens ISP har något strul.

Behöver man ju inte öppna kontrollpanelen för, vad jag minns, även om man hamnar i ett fönster med gammalt UI.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Microsoft gick precis lös och släppte cirka 30 uppdateringar till de förinstallerade UWP-apparna till Windows 11. Paint, foton, store, notepad osv. osv.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

New version out - 22000.132

Permalänk
Medlem

Jag har virtualiserat ARM-versionen av Windows 11 i senaste Parallels Desktop på Apple M1 och lyckats köra 32-bits spel i Steam, bland annat Space Quest 1, Half-Life 2 och Leisure Suit Larry 3. Jag trodde inte detta skulle vara möjligt, hoppas att Steam uppdaterar sin Mac-version och får den att fungera native med gamla spel på Apple Silicon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

New version out - 22000.132

https://blogs.windows.com/windows-insider/2021/08/12/announci...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av UndaC:

Microsoft gick precis lös och släppte cirka 30 uppdateringar till de förinstallerade UWP-apparna till Windows 11. Paint, foton, store, notepad osv. osv.

Shit, bäst man patchar notepad omedelbums! Är det feature complete nu?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Enligt 9to5Mac verkar det bli lägre krav på CPUn.

Missade blogg-posten.

…och ny version 22000.168.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Sysop:

Enligt 9to5Mac verkar det bli lägre krav på CPUn.

Missade blogg-posten.

…och ny version 22000.168.

För den som inte orkat läsa eller tyda allt:

Processorerna som tillkommit är:
7000-serien av HEDT-processorer, inte vanliga 7700K osv dock
Xeon W-series
Core i7-7820HQ

Visa signatur

240p är livet