Permalänk
Medlem

Asus recovery funkar inte

Körde recovery partition på min ASUS men fick meddelandet att det inte gick att fixa den automatiskt. Den är rätt gammal och har krånglat länge. Vill tillägga att jag kört recovery ett antal gånger och det har gått bra. Är det nåt mer jag kan göra själv eller är den körd?

Ville ha en annan rubrik
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av amacool:

Körde recovery partition på min ASUS men fick meddelandet att det inte gick att fixa den automatiskt. Den är rätt gammal och har krånglat länge. Vill tillägga att jag kört recovery ett antal gånger och det har gått bra. Vet inte om det lönar sej att laga den eller den kanske är körd. Tacksam för råd.

Du hoppar över mycket viktig info här. Vad är problemet du försöker lösa? Är det något fel på ditt operativsystem föredrar jag att bara installera helt nytt Windows istället för att krångla med dessa recovery partitions som jag personligen bara tycker fungerar dåligt.

Själv vill jag hävda att det alltid är värt att försöka laga något istället för att köpa nytt (speciellt i ditt fall då ditt problem efter första anblick verkar lätt att lösa) men något mer exakt svar är omöjligt att ge utan att veta vad det är för dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amacool:

Körde recovery partition på min ASUS men fick meddelandet att det inte gick att fixa den automatiskt. Den är rätt gammal och har krånglat länge. Vill tillägga att jag kört recovery ett antal gånger och det har gått bra. Är det nåt mer jag kan göra själv eller är den körd?

Det är en asus notebook och i meddelandet stod också : Root cause found Registry is corrupt.
Är datorn helt körd eller?