Permalänk
Medlem

Wifi utomhus

Jag tänker fixa så att jag kan ha wifi utomhus. Uppåt 70 meter skulle jag helst vilja klara av. Vad är bästa sätt för att åstadkomma detta? Jag vill bara att mest att det ska nå ut, det behöver inte vara någon topphastighet. Jag har idag 100/100 fiber till huset.
Har möjlighet att dra kabel ut men skulle helst vilja slippa om det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marrox:

Jag tänker fixa så att jag kan ha wifi utomhus. Uppåt 70 meter skulle jag helst vilja klara av. Vad är bästa sätt för att åstadkomma detta? Jag vill bara att mest att det ska nå ut, det behöver inte vara någon topphastighet. Jag har idag 100/100 fiber till huset.
Har möjlighet att dra kabel ut men skulle helst vilja slippa om det går.

Att få uppåt 70 meter åt alla håll lär kräva 2-3 accesspunkter satta på fasaden av huset, så du lär inte komma undan att dra sladdar ut ur huset.

I värsta fall kan du få lov att sätta upp ytterligare accesspunkter på stolpar en bit från huset eller i ett träd

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Rekordmedlem

Beror ju på hur det ser ut, är det en öppen plan så funkar en ap med rundstålande antenn i mitten utmärkt men är det byggnader i vägen kan du behöva flera acesspunkter. grundprincipen är att du ska se antennen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Skulle helt klart sätta upp en
https://www.kjell.com/se/produkter/natverk/tradlost-natverk/a...
på utsidan för att ha bra förutsättningar.