Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Ena pojken hade ett liknande problem som kom och gick. Hans fel rörde sig dock om att han hade sleevade förlängsningskablar som var av dålig kvalitet. Har du tillgång till andra PSU kablar skulle jag pröva om problemet löser sig med detta.

Jag kan ju testa att byta strömkabel, den har ju några år på nacken..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zoklon:

Jag kan ju testa att byta strömkabel, den har ju några år på nacken..

Om du har riktigt tur är det kabeln men tyvärr mer sannolikt att det är nätagget som jävlas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Om du har riktigt tur är det kabeln men tyvärr mer sannolikt att det är nätagget som jävlas.

Det lutar mer åt det hållet, får se till att fixa ett annat och se vad som händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoklon:

Det lutar mer åt det hållet, får se till att fixa ett annat och se vad som händer

En sista grej du kan göra innan du börjar med PSU är att ta bort XMP eller DOCP på dina ramstickor. Om det fortfarande strular kör ett memtest och sist pröva att köra en sticka endast. Kvarstår problemet så är det nog PSU som är nästa steg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nayiki:

En sista grej du kan göra innan du börjar med PSU är att ta bort XMP eller DOCP på dina ramstickor. Om det fortfarande strular kör ett memtest och sist pröva att köra en sticka endast. Kvarstår problemet så är det nog PSU som är nästa steg.

Hur gör jag det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoklon:

Hur gör jag det?

Bios, vanligtvis syns det i enkelt läge på de flesta moderkorten.

Memtest kan du hitta i Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nayiki:

Bios, vanligtvis syns det i enkelt läge på de flesta moderkorten.

Memtest kan du hitta i Windows.

Det verkar vara nätagget som är kasst. Så det får bli att skaffa ett annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoklon:

Det verkar vara nätagget som är kasst. Så det får bli att skaffa ett annat.

Passa på att köpa detta medan det är rea.

https://www.inet.se/produkt/6903698/seasonic-focus-gx-650w

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Scarabeo:

Bra skit, även 750W var nedsatt en liten slant om du helst vill ha en 750W som du har nu (tror jag)

Permalänk
Medlem

Hej grabbar, det var PSU'n som va problemet, har kunnat spela 3 cs:go matcher utan att datorn dog, kunde inte ens spela 15 min innan.

Tack så mycket för eran hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Bra skit, även 750W var nedsatt en liten slant om du helst vill ha en 750W som du har nu (tror jag)

Köpte en 750W och det verkar funka kanon bra

Permalänk
Medlem

Detta är ett PSU som är trasigt, som du hittade dör strömmen bara sådär av ingen klar anledningen är det 99% PSU. Skönt att det löste sig TS ^^ Åkte dit på detta med, tur garanti finns.

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, Asrock B850M Pro rs wifi, 64GB ddr5,
Crucial T700 2TB, Win11, RM850, Radeon 6800 XT.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zoklon:

Köpte en 750W och det verkar funka kanon bra

Skönt att höra!