Permalänk

Jag har nu klickat i att jag vill köra på RCS några gånger och när jag går in i inställningarna i smsappen för chattinställningar så kommer det upp meddelande att den inte kan ansluta. Kanske är något helt annat problem.

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Lego Master
Skrivet av jnsson:

Det är inte operatören, utan det är Google Meddelandeapp som känner av det, då Google använder sig av Jibe Mobile så är inte operatören inblandad alls

Märkligt då att Telia var tvungna att stöda RCS innan jag kunde aktivera det?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Märkligt då att Telia var tvungna att stöda RCS innan jag kunde aktivera det?

https://www.androidpolice.com/2019/11/14/carriers-be-damned-g...

Det du pratar om gällde innan slutet av 2019. Under 2020 aktiverade Google så man kunde aktivera RCS även om operatören inte stödjer RCS officiellt. T.ex. min operatör har jag inte hört något om att de stödjer RCS, men jag, och andra vänner har kunnat aktivera RCS sedan 1 år tillbaka

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Har ett samtal med Samsungs supportbot tror jag. Gick tipset att rensa data i meddelandeappen men det hjälpte inte, då fick jag tipset att säkerhetskopiera och återställa eftersom det är en bug.
Kuken.
Ursäkta.

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Bubbalobill:

Har ett samtal med Samsungs supportbot tror jag. Gick tipset att rensa data i meddelandeappen men det hjälpte inte, då fick jag tipset att säkerhetskopiera och återställa eftersom det är en bug.
Kuken.
Ursäkta.

Skickade du in någon felanmälan via Samsung members-appen? Det är visserligen inte fel att testa med en systemåterställning (men tråkigt eftersom det är en del jobb), men eftersom det verkar vara några andra som också har liknande problem så kan det ju vara en bugg som inte bara rör din telefon.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Skickade du in någon felanmälan via Samsung members-appen? Det är visserligen inte fel att testa med en systemåterställning (men tråkigt eftersom det är en del jobb), men eftersom det verkar vara några andra som också har liknande problem så kan det ju vara en bugg som inte bara rör din telefon.

Det var via appen jag kom i kontakt med supporten som tipsade om återställning som andra åtgärd. Felanmälan eller ej vet jag inte om man kan kalla det men fel är det ju och Samsung vet om det.
Jag håller ut så länge och använder telefonen mindre än vanligt på grund av felet och det kan jag tycka är positivt på nått sätt.
Jag är inte ensam om detta så det kanske kommer en lösning. Om felet ligger hos Google eller Samsung kan jag inte spekulera i.

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bubbalobill:

Kuken.
Ursäkta.

Jag hade samma problem efter en säkerhetsuppdatering på min S9+ för ett par dar sen. Fick frågan om chattfunktioner kanske var tionde minut.
Precis när jag tryckte på alternativet "använd utan chattfunktioner" visades en text någon sekund att det var problem med nätverksåtkomst o en uppmaning att försöka igen senare.

För mig funkade det att ändra kraftläge under Batteri i inställningarna från optimerat som jag normalt har till Maximalt energisparläge, och tillbaka till optimerat igen.

Då kom vad det nu var med nätverksåtkomst som inte fungerade igång igen o nästa gång jag svarade på frågan om chattfunktioner blev den sista

Permalänk
Skrivet av Haffner:

Jag hade samma problem efter en säkerhetsuppdatering på min S9+ för ett par dar sen. Fick frågan om chattfunktioner kanske var tionde minut.
Precis när jag tryckte på alternativet "använd utan chattfunktioner" visades en text någon sekund att det var problem med nätverksåtkomst o en uppmaning att försöka igen senare.

För mig funkade det att ändra kraftläge under Batteri i inställningarna från optimerat som jag normalt har till Maximalt energisparläge, och tillbaka till optimerat igen.

Då kom vad det nu var med nätverksåtkomst som inte fungerade igång igen o nästa gång jag svarade på frågan om chattfunktioner blev den sista

Jag testade just detta och än så länge funkar det! Vore fantastiskt om det håller i sig. Tack som fan!

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Haffner:

Skrivet av Bubbalobill:

Jag testade just detta och än så länge funkar det! Vore fantastiskt om det håller i sig. Tack som fan!

Intressant lösning, men huvudsaken är ju i så fall att det faktiskt får bukt med problemet. Tack för att du delar med dig, @haffner!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung