Strömförsörjning till min bärbar icke 100%

Permalänk

Strömförsörjning till min bärbar icke 100%

Hej jag har en bärbar som vägrar ladda bra när den är i gång

bild på datorn

Har en Lenovo ThinkPad Y700 -15ISK

FICK köpa den för en röding. Den laddar när den är avstängd men inte när den är på typ det är 65w 20v 3.25A

Är inte original laddare borde jag köpa ny eller vad tror ni e felet

Permalänk
Medlem

Batteriet är kack?

Hur länge håller den utan nätdel?

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk

Oj inte länge tvär dåligt batteri säg en timma med bara uppdatera Windows. Detta är ända laptopen jag haft som inte startar med batteriet i kopplat ! Funderar på ny laddare och batteri det är ju lite original laddare

Permalänk
Skrivet av MeSaber:

Batteriet är kack?

Hur länge håller den utan nätdel?

Den laddar ur rätt snabbt och måste va avstängd för ladda upp batteriet är laddaren som e klen eller dags för nytt batteri? Eller både ock?

Permalänk

Här är en bild https://imageshack.com/i/pnlxcuSzj den laddar helt enkelt inte... Update bios, även avinstallerat båda ström grejerna i enhetshanteraren och installerat om dom gjort allt är de laddaren eller batteriet?

E de laddaren eller batteriet laddaren laddar den ju när den är avstängd

https://imageshack.com/i/pmE3TKDMj batteriet

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mikemodano:

Har en Lenovo ThinkPad Y700 -15ISK
Den laddar när den är avstängd men inte när den är på typ det är 65w 20v 3.25A
Är inte original laddare borde jag köpa ny eller vad tror ni e felet

Du menar alltså att du har en laddare som ger 65W ?

Skrivet av Mikemodano:

Den laddar ur rätt snabbt och måste va avstängd för ladda upp batteriet är laddaren som e klen eller dags för nytt batteri? Eller både ock?

Originalladdaren verkar vara på 135 W, har du en för klen laddare så orkar den inte samtidigt driva och ladda datorn och det stämmer ganska bra in på det du beskriver.
Batteriet kan ev vara slitet ändå men laddaren är definitivt för liten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

som Herr Kaffe säger, orignalet är på 135w och verkar kostar runt 1000:- om man hittar den som reservdel. Sen är batteriet klent i förhållande till hårdvaran i datorn, 45w batteri - så mer än 2 h med aktiv drift tror jag inte du får.

Lenovon kör ju med deras egen laddkontakt, så det är nog svårt att hitta en "pirat" som passar

https://www.lenovo.com/us/en/accessories-and-monitors/charger...

mvh Lazze

Permalänk
Rekordmedlem

Ja denna typ av dator är ingen bra modell att använda på batteri, den är mer likt en hopbyggd hemmadator med inbyggd ups för att klara kortare strömavbrott.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Ah testat försökt köra utan batteri fått i gång den en gång utan batteri antingen e DC uttaget kast eller så orkar inte laddaren starta den utan batteri. Skall köpa en SSD och. Slänga in i den sen har jag slängt in 16 GB DDR4 2400Mhz i den nu. Men hårddisken e för jävla seg. Har ni tips på nån billig laddare som ni skulle rekommendera ?

Vill även tacka för alla svar och hjälp o info är inte bäst på dator men gillar och pilla med dom.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mikemodano:

Ah testat försökt köra utan batteri fått i gång den en gång utan batteri antingen e DC uttaget kast eller så orkar inte laddaren starta den utan batteri. Skall köpa en SSD och. Slänga in i den sen har jag slängt in 16 GB DDR4 2400Mhz i den nu. Men hårddisken e för jävla seg. Har ni tips på nån billig laddare som ni skulle rekommendera ?

Vill även tacka för alla svar och hjälp o info är inte bäst på dator men gillar och pilla med dom.

Vet inte om det är billigt men det är väl en med sån här kontakt ?
https://www.teknikdelar.se/lenovo-thinkpad-135w-ac-adapter-sl...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Vet inte om det är billigt men det är väl en med sån här kontakt ?
https://www.teknikdelar.se/lenovo-thinkpad-135w-ac-adapter-sl...

Exakt sån. Jag är nästan helt hundra det är laddaren för batteriet är inte så slut ändå Batteriet https://imgur.com/gallery/mRj1m4t

Permalänk
Permalänk

[quote postid="19216168" userid="130967" name="mrqaffe"]
Ja denna typ av dator är ingen bra modell att använda på batteri, den är mer likt en hopbyggd hemmadator med inbyggd ups för att klara kortare strömavbrott.
[/quote

Antar det är grafikkortet och cpun som tuggar
Stängde iaf av de inbyggda gpun kör bara 960m.
Lär väl hjälpa lite samtidigt hålla den lite på lägre temp

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mikemodano:

[quote postid="19216168" userid="130967" name="mrqaffe"]
[/quote

Antar det är grafikkortet och cpun som tuggar
Stängde iaf av de inbyggda gpun kör bara 960m.
Lär väl hjälpa lite samtidigt hålla den lite på lägre temp

Jag gissar att den den integrerade grafiken drar väldigt lite men det blir nog inte sämre, ska du spara ström ska du göra tvärt om om det går, borde ju duga om du inte ska spela nått.
Batteriet är ändå ganska litet i den och skulle man bygga speldatorer som ska ha bra batteritid skulle de behöva jättebatterier för de drar enormt mycket mer än datorer som är tänkta att funka på batteridrift typ en ultrabook.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jag gissar att den den integrerade grafiken drar väldigt lite men det blir nog inte sämre, ska du spara ström ska du göra tvärt om om det går, borde ju duga om du inte ska spela nått.
Batteriet är ändå ganska litet i den och skulle man bygga speldatorer som ska ha bra batteritid skulle de behöva jättebatterier för de drar enormt mycket mer än datorer som är tänkta att funka på batteridrift typ en ultrabook.

Min tanke är inte använda den utan sladd ändå vill bara få den och ladda när den är på så man kanske kan tjäna en hacka.