SweLäskers Höst-lineup: Exklusivt VIP-avtäckande

Permalänk
Konsolpleb 🕹

SweLäskers Höst-lineup: Exklusivt VIP-avtäckande

Nästa batch av läsk har landat på kontoret. Spännande nya smaker som exempelvis gräsgelé, krysantemum och kokosnektar står på menyn.

Vilka tror du är bra eller anus här?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Känns som att konceptet utvecklats en del genom åren. 👍

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta!

Permalänk
Moderator
Testpilot

Så mycket läsk och det Jacob är mest exalterad över är en brytbladskniv...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Sarsaparilla=Root Beer.

Har själv avnjutit en Sioux City Sarsaparilla en gång (as made famous i The Big Lebowski). Har kvar flaskan ända från staterna.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Adam Savage slår hårt på trumman för Bundaberg Ginger Beer, jag köpte ett pr flaskor på Stora Coop Visby. Ingen aning om vart man vanligen köper det i Sverige vanligen

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Soda Nation. Dom har riktigt mycket bra läsk! Som bolaget för läsk.

Permalänk

Kan rekommendera Redbull Simply cola. Min absoluta favorit-cola.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta har man ändå saknat, känns som det var ett tag sedan.

Permalänk
Medlem

Äntligen, som man har väntat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Nästa batch av läsk har landat på kontoret. Spännande nya smaker som exempelvis gräsgelé, krysantemum och kokosnektar står på menyn.

https://youtu.be/xPBTR1MhObo

Vilka tror du är bra eller anus här?

Kul ni får gärna skriva ner en lista.

Tror krysantemum och gräsgele överraskar faktiskt

Kokos och melon (med undantag vattenmelon) kan jag tänka mig är riktigt vidrigt.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

BTW, Sweläskers, hur har ni missat att de har dödat klassiska Fanta i Sverige? Är det bara jag som är upprörd över det?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Spiffman:

BTW, Sweläskers, hur har ni missat att de har dödat klassiska Fanta i Sverige? Är det bara jag som är upprörd över det?

Vadå dödat klassiska?
apelsinsmaken?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Det finns ingen ren socker variant längre. Den "normala" är nu utblandad med aspartam och sucralos...
På riktigt... Lite som de testade med den gröna Colan som ingen drack

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av sverre_b:

Kan rekommendera Soda Nation. Dom har riktigt mycket bra läsk! Som bolaget för läsk.

Vi har redan raidat Soda Nation en gång
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1598400-swelaskers-pa-...

Permalänk
Medlem

Kokosnektar smakar inte som kokosnöt utan mera som sirap Dom har säkert haft i det som sötningsmedel istället för socker.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Melon och kräm

Cream != Kräm
Cream = Grädde

Permalänk
Medlem

Hörde jag Zool? Ninja-myran i godisvärlden? Det fanns till PC också, funkade bra på 2:86an

Provade Sarsaparilla någon gång i samband med att Fallout new vegas var hyfsat nytt. Gillade det inte alls...

Permalänk
Medlem

Jag tippar på att den där thailändska Colan i glasflaskan är äcklig.
Den äckligaste Colan jag har smakat är Cockta från Slovenien - med örter alltså. Råkade köpa den på en bensinmack i Kroatien, fyfan säger jag bara. Den måste ni ha med nån gång. Jag tror inte att någon här hade kunnat klämma en hel flaska..
https://cockta.eu/en/#new_look_legendary_taste

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Det finns ingen ren socker variant längre. Den "normala" är nu utblandad med aspartam och sucralos...
På riktigt... Lite som de testade med den gröna Colan som ingen drack

Å fy fan!
Kanske ändå är nån sorts tur att man inte 'får' dricka läsk längre, så man slipper aspartam och allt vad dom hemska sötningsmedlen heter. Smakar ju urk!
Jag klarar fortfarande inte av smaken på Stimorol original sen dom ersatte sockret med xylitol nån gång på 90-talet...

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Mordekai:

Cream != Kräm
Cream = Grädde

Haha jo tack vi är inte helt tappade

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Det finns ingen ren socker variant längre. Den "normala" är nu utblandad med aspartam och sucralos...
På riktigt... Lite som de testade med den gröna Colan som ingen drack

Gröna Colan tyckte jag var helt okej.

Kikar på Fantas hemsida och det är inte deklarerat att det är sötat med aspartam eller sukralos?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Kan rekommendera Redbull Simply cola. Min absoluta favorit-cola.

Ja den är fin! Riktigt god cola smak. Coca-Cola Energy är likvärdig men når inte riktigt hela vägen.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av UndaC:

Haha jo tack vi är inte helt tappade

...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

alltså herregud vad man önskar man var med där.
Älskar att testa nya skumma smaker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Gröna Colan tyckte jag var helt okej.

Kikar på Fantas hemsida och det är inte deklarerat att det är sötat med aspartam eller sukralos?

Gå ner och köp en och bered dig på en chock.
Den enda hint man får nu förutom innehållsförteckningen är en liten "ny smak" notering på framsidan.
Samma gula kork och allt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snudge_B:

Sarsaparilla=Root Beer.

Har själv avnjutit en Sioux City Sarsaparilla en gång (as made famous i The Big Lebowski). Har kvar flaskan ända från staterna.

Sarsaparill är väl det smurfarna äter

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Gå ner och köp en och bered dig på en chock.
Den enda hint man får nu förutom innehållsförteckningen är en liten "ny smak" notering på framsidan.
Samma gula kork och allt.

Säker på att du inte sett Fanta Zero? Går ju fortfarande att köpa vanlig Fanta på mathem osv.

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem

De japanska dryckerna i glasflaskor är lite annorlunda att öppna, om det är liknande som en jag provade en gång (flaskorna ser likadana ut).
Ni ser när ni väl öppnar..

Det mest speciella med den jag provade var hur flaskan var utformad, även om själva drycken (melon) också var god.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

De japanska dryckerna i glasflaskor är lite annorlunda att öppna, om det är liknande som en jag provade en gång (flaskorna ser likadana ut).
Ni ser när ni väl öppnar..

Det mest speciella med den jag provade var hur flaskan var utformad, även om själva drycken (melon) också var god.

Menar du vridkapsyl eller något annat annorlunda?