Laptop utan USB C, displayport alt mode. Annan lösning?

Permalänk

Laptop utan USB C, displayport alt mode. Annan lösning?

Hej Sweclockers!

Behöver lite support.

Jag har en Gigabyte M27Q med inbyggd KVM. Började nyss på ett nytt jobb och fick en laptop som tyvärr inte har USB C med displayport mode. Kan alltså inte få bild via USB C porten från min laptop. Går det att göra på något annan sätt, vill gärna kunna använda min stationära dators mus och tagentbord via skärmens KVM. Eller är min enda utväg att köra via HDMI och koppla in mus och tagentbord till laptopen....?

Min jobb laptop är MSI GF65 Thin. I7 RTX2060.

Tack på förhand!

Visa signatur

MOBO: Gigabyte Z390 UD CPU: 9700k @4.9Ghz GPU: ASUS Strix 2080ti RAM: 16GB 3800Mhz PSU: XFX 850W HDD: Seagate 2TB SSD: Samsung 500GB OS: Windows 10

Permalänk
Rekordmedlem

Funkar det inte att använda 2 kablar, en för bild och en för usb ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kan fungera med en USB-C till USB-A kabel. Men gissningsvis har väl skärmen en USB-B 3.0 kontakt som är kopplad till din stationära dator? Då är det antagligen denna som skärmens USB-hub är kopplad till för alla utgångar utom USB-C, om det inte finns några inställningar i skärmens menyer för att styra detta.

Visa signatur

Mostly Harmless