Ersätta Samsung S7 Edge?

Permalänk
Medlem

Ersätta Samsung S7 Edge?

Hej,

Vi har en Samsung S7 Edge som är påväg att lämna in och behöver ersätta med något likvärdet från Samsung. Tog en titt på deras utbud och de har en hel del olika modeller att välja på där ett stort antal fått ganska medelmåttiga betyg från användare.

Jag hade väll själv kunnat tänka mig en OnePlus eller liknande men i detta fallet är ägaren så pass nöjd med Samsung så de vill fortsätta på den vägen.

Kan ni guida lite? Vad bör man titta efter, kan ni kanske rakt av rekomendera något?

Telefonen används inte till spel utan främst telefonsamtal(tro det eller ej) och sociala medier, en del youtube också.

MVH

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Samsung Sverige

Kul att du är glad i Samsung!:) Nedan är lite tankar jag har kring detta, men som alltid så är det ju du själv som tar ditt egna beslut.

Som alltid när det kommer till något så personligt som en telefon så rekommenderar jag att du tar dig till närmaste elektronikaffär och hanterar lite olika modeller. Telefonerna har vuxit från tiden när Samsung S7:an var aktuell så jag skulle inte förvänta mig att du vill ha en S20 Plus eller liknande.

Förövrigt så hade inte jag tvekat för att köpa en modell i dom högre klasserna då du verkar behålla telefonerna länge nog så ägandekostnaden sprids ut. Det vill säga en Samsung S21 blir inte så mycket dyrare än en Samsung A72 i det långa loppet.
Med det sagt så skulle också en Samsung A32 fungera fint för dig och leverera en god upplevelse för priset.

Nåväl, har du några frågor runt telefonen du funderar på så pinga mig gärna @Samsung

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Ger samma svar egentligen som ovan. När det kommer till något man använder så pass mycket och på det viset man gör som en telefon så är min första rekommendation att gå klämma på dom först. Även om det är en modell man kanske inte vill ha så kanske storleken känns perfekt eller kanske något annat.

Det gör valet lättare i slutändan när man vet vad man vill ha och som tidigare sagts troligtvis kommer användas så pass länge.

Hade det varit jag hade jag ju satsat på någon lite dyrare idag om den ändå ska vara med några år. Tror de håller måttet lite bättre i längden

Permalänk
Medlem

Tack! Får ta en tur till butiken. Det som talar emot att köpa dyrt är att de e känsliga prylar, spruckit glas kan kosta lika mycket som en budget telefon att fixa. Sen brukar inte batteriet vara så piggt efter 2 år.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hej,

Vi har en Samsung S7 Edge som är påväg att lämna in och behöver ersätta med något likvärdet från Samsung. Tog en titt på deras utbud och de har en hel del olika modeller att välja på där ett stort antal fått ganska medelmåttiga betyg från användare.

Jag hade väll själv kunnat tänka mig en OnePlus eller liknande men i detta fallet är ägaren så pass nöjd med Samsung så de vill fortsätta på den vägen.

Kan ni guida lite? Vad bör man titta efter, kan ni kanske rakt av rekomendera något?

Telefonen används inte till spel utan främst telefonsamtal(tro det eller ej) och sociala medier, en del youtube också.

MVH

Min s7a ikke edge är en av de bästa telefoner jag haft faktiskt. nu sitter jag med en s10e PGA att alla mobiler ska vara så gigantiska idag. jag gillar att kunna hantera den med en hand. dessutom satt alla knappar perfekt på s7an. funderar på att återuppliva den på något sätt när denna faller i bitar då det kommer nog bara finnas telefoner på 40 tum då

EDIT: glömde rekommendera något men det kan jag inte då s7a är en av mina absoluta favoriter.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Neon:

Tack! Får ta en tur till butiken. Det som talar emot att köpa dyrt är att de e känsliga prylar, spruckit glas kan kosta lika mycket som en budget telefon att fixa. Sen brukar inte batteriet vara så piggt efter 2 år.

Jo visst är det dyra prylar desvärre. Men ett skärmskydd och skal skyddar mot det mesta och eventuellt en bra hemförsäkring täcker resten.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Pixel 5/6

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb