Switchar, keycaps och tangentbordsprylar allmänt (GMMK, gateron etc)

Permalänk
Avstängd

Switchar, keycaps och tangentbordsprylar allmänt (GMMK, gateron etc)

Hej!

Nu känner jag att det är dags att ge sig in på nya projekt. Jag är ny inom tangentbordshobbyn så jag eftersöker inget high end. Har på senare tid fått upp intresset av att testa nya switchar och smörja dem för att hitta dem perfekta switcharna för mig. Vill ha något att pilla med på helger eller när man har tråkigt

Det jag söker då är främst olika typer av switchar, främst gateron då men andra funkar också givetvis. Undviker gärna clicky då jag inte gillar det. Barebones och hotswap brädor som GMMK Pro/TKL eller idabao eftersöker. Keycaps i nordic layout är också av intresse. Mitt lube har nyligen tagit slut så om någon har det till salu så vore det också bra

Hör av er i PM

P.S Jag söker inga basic gaming tangentbord såsom corsair, razer eller liknande utan jag söker mer delar till tangentbord för att bygga ihop ett.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan tipsa om loob.no om du är ute efter smörjmedel. Har inte köpt därifrån själv, men i sann tangentbordsanda verkar den vara riktigt anal.

Permalänk
Medlem

Jag har lite grejer till salu, Glorious Lube samt 3st påsar med Holy Panda switchar + ett gäng olika keycap sätt om det också är intressant?

Permalänk
Medlem

Jag har 71st gateron reds från en Anne PRO 2 om du är intresserad. Kan skicka med 10st av mina favorit switchar (Gassew boba gum silent linear)om du vill ha. Boba gumsen är moddade med 35gr springs samt switch film och lubed. Har ett fullt 104 keycap det i blank white/light grey i SDA profil samt ett helt oanvänt set av razer phantom white keycaps. Kan slänga med lite switch films, switch foam pad, stab foam pad, 104set kailh hot swap sockets också. Allt detta blev över när jag super moddade min AP2 allt e från kbdfans. om nån annan är intresserad så pm:a mig bara.

Visa signatur

~Some wise words and yada yada yada~

Permalänk

om inte du har köpt än så har jag en Hyperx Alloy fps rgb med MX cherry silver speed snabbaste av MX cherry med avbrytare. Måste varna att om man väljer att använda sanbb avbrytare med 1.1mm aktiverings punkt så kommer man inte kunna tycka om 2.0mm som vanligt avbrytare har. Det är super lätt snabb. Ville blir av med den då jag vill köpa en mindre tantgenbord men tyvärr finns inte hypeX småa modell med just MX Silver speed avbrytaren. Men hittar silver speed fron ducky för 1400 krs. Jag bjuder mella 500 - 800 kr på den jag har nu.