Linux får fullt stöd för ntfs

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Loop back på diskimages med NTFS har man kunnat använda väldigt länge i linux - det är så man städar ur och tömmer diskimages som man sedan vill ta bort.

Där ser man. Jag trodde inte att kärnans NTFS stödde skriv.
Undrar varför det inte är mer populärt med loop back istället för att partitionera och hålla på bland dem som vill testa Linux?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon309108:

Från och med Win8 så behöver man gå in i energialternativ och under knappar o funktioner längst ner, så måste man inaktivera "snabbstart" som aktiverad default.. Då slipper man att windows bråkar med partitionerna när man kör dualboot.
Skillnad på boot tiden i windows är marginell med den av... samt att stänga av snabbstart löser vissa problem i windows som många haft med trådlösa nätverk, drivrutiner som laddas fel osv.

Bra jag hade glömt detta!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Irre:

Bra jag hade glömt detta!

Lätt missat
Jag önskar att jag kunde en tredjedel av allt jag kan om windows i linux.. Jag svär fortfarande efter 3år med linux att jag inte kan fixa allt, då det är massor saker jag stör mig saklöst på i Debian..

Så jag är supertacksam för all hjälp jag fått med linux i olika forum och jag försöker dela med mig av mina win-kunskaper jag har när jag kan, för att visa min tacksamhet.