Hej alla.
Har en Dell Chromebook 3380 som igår plötsligt började ge ovanstående felmeddelande (Webbplatsen kan inte nås, tog för lång tid på sig att svara) på en del sidor, andra sidor är oerhört sega. Samma problem finns om jag kör Firefox i CB:n.
Om jag kör en Mac på samma WiFi så fungerar alla dessa sidor utan problem.
Om jag ansluter Cb via mobilen så fungerar allt OK.
Så felet ligger kommunikationen mellan CB och router, har googlat och gjort ändringar såsom uppdaterat,rensat cache och data samt cookies, valt Google DNS, låsa kanaler i routern, stänga av WPS och QoS m.m. men inget har hjälpt.
Om jag kör Chrome Connectivity Diagnosis så går det mesta OK utom att "Webbegäran till Goggle tar för lång tid"...
Nu spekulerar jag bara men kan du inte köra någon form av återställning på datorn? Du borde ju inte tappa någon data eller så, allt finns ju på Google-kontot, däremot kanske du får ladda ner eventuella Android-appar och så igen.
Nu spekulerar jag bara men kan du inte köra någon form av återställning på datorn? Du borde ju inte tappa någon data eller så, allt finns ju på Google-kontot, däremot kanske du får ladda ner eventuella Android-appar och så igen.
Har efter utökad felsökning kommit fram till att det är routern som krånglar, en ASUS RT-AC66U B1. Om jag fabriksåterställer den och skapar nya nätverksnamn på WiFi så fungerar det en stund (5 - 15 min) för att sedan komma tillbaka till samma fel... det konstiga är att felet aldrig visar sig på min Macbook men på Cb och min telefon (iPhone 12) så krånglar det.
...och till sist visade det sig att det var Viaeuropa som hade problem, fanns ingen information om det och internetleverantören visste inget - bara att flera i området hade hört av sig med liknande problem.
Vad jag fortfarande inte förstår är varför min Macbook fungerade utan problem, iPhonen haltade sig fram och Cromebooken fungerade på ungefär var 3:dje sida...