android do not disturb whatsapp och FB messenger

Permalänk

android do not disturb whatsapp och FB messenger

Telefon: Oneplus Nord

Se om någon har bättre koll än mig på detta, försöker få Do not disturb delen på min sambos telefon att släppa igenom samtal från whatsapp och facebook messenger men inte låta när det skickas meddelanden, eller bara släppa igenom vissa personer.

vanligtvis på DND så sätter man bara in att stjärnmärkta personer kan åtsidosätta DND, och det funkar vanligtvis, men inte när samtalet kommer in via whatsapp eller facebook messenger, och sambon vill att när hennes syster som ringer via de (ringer från utlandet) så ska det låta och inte bara vara tyst när DND är aktivt, men hittar ingen möjlighet att sätta så att Whatsapp och facebook messengers samtal kan åtsidosätta dem, utan är antingen allt, alla meddelanden etc eller inget, och vill inte höra plinganden från meddelanden mitt i natten utan bara ringsignal från vissa specifika personer bara.

Någon som har en idé på hur man kan fixa det?

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Inte en lösning på det problemet.

skaffa viber tex och be henne ringa med den om det är nåt akut(?) på natten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

Telefon: Oneplus Nord

Se om någon har bättre koll än mig på detta, försöker få Do not disturb delen på min sambos telefon att släppa igenom samtal från whatsapp och facebook messenger men inte låta när det skickas meddelanden, eller bara släppa igenom vissa personer.

vanligtvis på DND så sätter man bara in att stjärnmärkta personer kan åtsidosätta DND, och det funkar vanligtvis, men inte när samtalet kommer in via whatsapp eller facebook messenger, och sambon vill att när hennes syster som ringer via de (ringer från utlandet) så ska det låta och inte bara vara tyst när DND är aktivt, men hittar ingen möjlighet att sätta så att Whatsapp och facebook messengers samtal kan åtsidosätta dem, utan är antingen allt, alla meddelanden etc eller inget, och vill inte höra plinganden från meddelanden mitt i natten utan bara ringsignal från vissa specifika personer bara.

Någon som har en idé på hur man kan fixa det?

Tror inte det går om personen ska ringa från t.ex. Whatsapp eller Facebook messenger tyvärr. Går o göra om samtalet kommer som ett vanligt samtal

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

En workaround är att skaffa en speciell app som endast används för denna akuta(?) kommunikation. Tex Signal.

Permalänk

Jag satt också och funderade på att man var tvungen att sätta någon speciell app för det kanske, finns möjlighet att sätta in att vissa appar får åtsidosätta DND, men med FB messenger så piper den bara till att den får en notifiering att det ringer, inte hela ringsignalen, och whatsapp ville inte vara med all.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Skaffa tasker och fixa så att om personen skickar ett specifikt sms så stänger tasker av DND.

Permalänk
Skrivet av Sasser:

Skaffa tasker och fixa så att om personen skickar ett specifikt sms så stänger tasker av DND.

kan tasker göra det även utan Root?

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasser:

Skaffa tasker och fixa så att om personen skickar ett specifikt sms så stänger tasker av DND.

Jag tror inte Tasker funkar för detta på OnePlus. Jag använde Tasker en hel del förr, men när jag skaffade en OnePlus som styr ring/vibrate/DND med en slider så kunde jag inte styra det med Tasker längre. Kanske är det förändrat nu, men det var en anledning till att jag inte använder Tasker längre. Lite synd, men samtidigt har jag gått över till att alltid ha telefonen i läge vibration.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Housepainter:

Jag tror inte Tasker funkar för detta på OnePlus. Jag använde Tasker en hel del förr, men när jag skaffade en OnePlus som styr ring/vibrate/DND med en slider så kunde jag inte styra det med Tasker längre. Kanske är det förändrat nu, men det var en anledning till att jag inte använder Tasker längre. Lite synd, men samtidigt har jag gått över till att alltid ha telefonen i läge vibration.

Finns en uppsjö med tillägg för tasker annars finns det andra alternativ istället för tasker men det kräver ändå att man är lite insatt.