Razer Blackwidow V3 TKL med gula brytare
Jag har ett Blackwidow V3 med gula brytare som jag är supernöjd med. Men jag har ofta problem med att jag slår i tangentbordet med musen och tänkte det var dags att byta till ett mindre tangentbord.
På BF var det bra erbjudande på Huntsman Mini med röda optiska brytare. Testade det i en dag, men det var inget för mig. Stabilisatorn på varje tangent gör att de känns fasta och fina. Men efter en timme CS hade jag kramp i fingrarna. Enligt specarna ska de ha typ samma motstånd som de mekaniska gula, men det finns ju ingen likhet alls. De är ju rent tröga i jämförelse. Går väl olja upp, men orkar inte ge mig på det. Dessutom insåg jag hur mycket jag saknade piltangenterna som jag tydligen använder massor(utan att jag tänkt på det) och FN+pilar var osmidigt.
Som mini finns även Blackwidow V3 med gula brytare, fast trådlöst. Den har piltangenter men efter ha testat den någon dag kom jag inte alls överens med den alltför kompakta designen och att Enter inte sitter längst ut. Tryckte fel ganska exakt varje gång.
Så därför känns TKL som den perfekta kombon och där finns Huntsman TKL med röda optiska brytare i lager överallt, men gillade ju inte de brytarna.
Det naturliga valet bord ju då vara Blackwidow V3 TKL med gula brytare. Har letat med ljus och lykta, men hur jag än gräver verkar det inte ens som att Razer har släppt det med Nordisk layout!?
Eller har någon här sett ett sådant någon gång?
Givetsvis skulle tangentbord från andra leverantörer kunna vara ett alternativ men eftersom jag fullkomligt avgudar Razer Elite så måste jag ändå köra Razers gigantiska bloatware och då är det en fin bonus att köra just ett Razer tangentbord för att slippa ytterligare mjukvara från annan leverantör.
Sidenote: på BF fanns Razer Deathadder V2 för bara 375:- och efter att ha läst recensioner verkade det vara en fin uppgradering av DA Elite. Men herrejösses vilken skillnad - och inte till det positiva. Varenda musklick låter ju som ihålig plastlåda från Gekås jämfört med det fina distinkta klicket från DA Elite som bara andas kvalitet.
14900K
5080
5070 Ti
9070 XT
3070