Female Pin Connector till Raspberry Pi GPIO pins för Noctua fläktar

Permalänk
Medlem

Female Pin Connector till Raspberry Pi GPIO pins för Noctua fläktar

Jag är på jakt efter två stycken "female pin connector" så att jag kan ansluta mina noctua fläktar till mina raspberry pi 4.

Det som följer med Noctua fläktarna är ju två female pins som sitter ihop, och enda stället att kunna sätta dessa på GPIO är på pin 4 och pin 6 för att få 5V + Ground. Men eftersom jag dessutom måste använda pin 5 och pin 6 för att väcka mina pi's från halt när jag trycker på "strömknappen", så kan jag alltså inte använda pin 6 till fläktarna. Och behöver således "sära" på kablarna så att en kabel (power) går till pin 4 och GND går till någon annan pin (t.ex 14), men det går ju inte så länge de sitter ihop i en kontakt med två stycken female pin connectors.

Jag lyckas inte hitta någon sida som säljer sådana connectors så att jag kan klippa loss connectorn från Noctua fläkten och montera dit två stycken "ensamma" connectors.

Mycket kan nog bero på att jag inte riktigt vet vad jag ska söka efter (det engelska har helt enkelt inte resulterat i något bra resultat för mig).

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Tre
Yes, jag hittade till slut.
Köpte dessa:
https://www.amazon.se/Crimpt%C3%A5ng-kontaktset-pressverktyg-...

Så fick jag med tång också.