Analogt ljud från Mi box S

Permalänk
Medlem

Analogt ljud från Mi box S

Tjo. Har en Xiaomi Mi Box S då jag inte är så förtjust i menyn på min tv (LG). Dock har jag problem med att få ut ljudet i vissa appar (främst Prime Video). Den har en kombinerad optisk/analog utgång. Har vanlig stereo (två aktiva högtalare) med analog ingång så det är det jag vill ha. Dock väljer den i vissa fall att skicka ut ljudet digitalt. Är det någon som vet hur man tvingar den att skicka analog signal? Hittar inget om detta i inställningarna och i Prime-appen kan man bara välja språk och inte om det ska vara 2.0 eller 5.1

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har en Mi Box men inte samma modell som din. Det jag gjort är att koppla HDMI (bild och ljud) till min TV och sedan tar jag analogt ljud från min TV till mina högtalare. Använder hörlursutgången på TVn då jag inte hittade någon annan analog ljudutgång som fungerade på min gamla TV. använder inte TVns inbuggda högtalare alls. Det har fungerat bra men jag har dock inte Prime.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Jag har en Mi Box men inte samma modell som din. Det jag gjort är att koppla HDMI (bild och ljud) till min TV och sedan tar jag analogt ljud från min TV till mina högtalare. Använder hörlursutgången på TVn då jag inte hittade någon annan analog ljudutgång som fungerade på min gamla TV. använder inte TVns inbuggda högtalare alls. Det har fungerat bra men jag har dock inte Prime.

Funkar detta även om tvn är avstängd? Vill kunna lyssna på musik utan att behöva sätta på något. Med mi box som alltid är standby är det bara att välja den i Spotify och sedan njuta av musiken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Funkar detta även om tvn är avstängd? Vill kunna lyssna på musik utan att behöva sätta på något. Med mi box som alltid är standby är det bara att välja den i Spotify och sedan njuta av musiken.

Nej då funkar det inte. Jag måste ha TVn på för att få det att fungera genom den. Jag har min box enbart för att se på TV.