Alpha 8045 med en 80cm Delta=Kallt men jetmotor?

Permalänk

Alpha 8045 med en 80cm Delta=Kallt men jetmotor?

Tja!

Tänkte köpa:

NF7-S
2x256mb TwinMos Winbond
2500+
Alpha 8045 med en 8cm's Delta fläkt med 80CFM och 50db.

Kan man överklocka bra med en sådan kylning, borde man ju kunna, passar den till rev 2.0 på kortet?
Läste att det gick på rev 1.2 någon som har 8045 på rev 2.0?

Är det en verkligen olidlig ljudnivå?

MVH

(Tänkte köra 2500+ i 2500mhz ifall möjligheten finns)

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

50 db är inte hälsosamt på något vis. by omgående annars kommer du och dina anhöriga bli av med öronen

Visa signatur

xp 2500+ @ 3200+ (200*11)| nf7-s| twinmos pc 3200 256 mb| radeon 9700 pro (400/325)| cpu, nb, gpu sind waterchilled =)|

Permalänk
Medlem

Har för mig att det finns "another video review" av Rodney Reynolds på 3dgameman där man kan höra ljudet från en delta, men jag hittar inte länken

Visa signatur

[size="1"]"Your appearance now is what we call 'residual self-image'. It is the mental projection of your digital self." - Morpheus[/size]
[size="1"]"...For $100, this dye is found in most makeup...(BZZZ) Diahrea! (LAUGHS) Oh, I'm sorry. What is Diahrea!" - Peter Griffin on Jeopardy![/size]

Permalänk

Du kanske kan klocka 100-200 mhz mer med en delta än en tyst kylare. Inte alls märkbar skillnad i varken windows eller spel.

Ljudet är dock helt så olidligt att det inte kommer att sitta framför datorn mer än en minut. Jag tycker du ska satsa på en fläkt som max låter 25db. Det är absolut max i min värld iaf.

Visst är det en njutning med en snabb processor, men till vilket pris.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FarsanFjutt
Du kanske kan klocka 100-200 mhz mer med en delta än en tyst kylare. Inte alls märkbar skillnad i varken windows eller spel.

Ljudet är dock helt så olidligt att det inte kommer att sitta framför datorn mer än en minut. Jag tycker du ska satsa på en fläkt som max låter 25db. Det är absolut max i min värld iaf.

Visst är det en njutning med en snabb processor, men till vilket pris.

Med 25db är inte en Spire FalconRock II "bättre" då? fläkt och fläns i ett..
Iofs nackdelen med den som jag kan se är att den pallar bara 3000+ som motsvarar 2.1ghz ungefär och jag skulle vilja kräma på till mitt mål som är 2500mhz.

Är 8045 med en Papst 2600RPM/26DB bättre än FalconRock II?

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Review av både Alpha och Spire: http://www.dansdata.com/coolercomp.htm

Jag skulle valt Alphan, en klassiker ju

Rodney Reynolds testar två stycken Vantec Tornado med ljudnivåer runt 50db: http://www.3dgameman.com/vr/vantec/tornado_fans/video.htm

Visa signatur

[size="1"]"Your appearance now is what we call 'residual self-image'. It is the mental projection of your digital self." - Morpheus[/size]
[size="1"]"...For $100, this dye is found in most makeup...(BZZZ) Diahrea! (LAUGHS) Oh, I'm sorry. What is Diahrea!" - Peter Griffin on Jeopardy![/size]

Permalänk
Medlem

den er ikke ille.

Visa signatur

XP2500+@2400mhz|EPOX8RDA+|512MB CORSAIR TWINX PC3200|TI4200 128MB| LIFE IS STUDY :)