Upplever exakt samma sak gällande dessa fördröjningar i det grafiska gränssnittet, men jag har inte testat att söka i startmenyn utan internet.
Gällande internetanslutning eller inte - kan fördröjningen bero på att ens sökord skickas till Microsoft, för att de ska kunna matcha ihop dessa med lämpliga annonser, eller vad de nu kan tänkas göra med uppgifterna, och utan internet så skippas detta och därmed ingen fördröjning?
Jag vill ha bättre prestanda vid start av program och inläsning av projekt. Jag inbillar mig att detta borde vara knutet till SSD och CPU. Men jag vill även ha minskad fördröjning enligt det som @Niivpzi beskriver och där borde det ju främst vara CPU'n som är involverad.
Att det är Windows 11 som är boven i dramat är det ju inget snack om, eftersom allt går ungefär tre gånger snabbarer under Windows 7. Men det verkar inte finns mycket att göra gällande Windows 11 och då återstår bara att uppgradera hårdvaran. Men frågan är vad som ska uppgraderas?
Samma sak här.
En hel del fördröjningar och lagg och denna utveckling har jag märkt sedan Windows XP tiden tyvärr.
Nu känns ju Windows 10 som en fröjd jämfört med Windows 11.
Vet inte om det är ökning av telemetri som gjort att systemen med åren blivit segare trotts att vår hårdvara
blivit mångdubbelt snabbare under tiden.
Bara att öppna Inställningar kan ta 1-2 sekunder ibland. Eller Utforskaren.
Och med en 5950X cpu och en pcie gen 4 nvme disk tycker man inte att detta ska finnas.
Denna seghet och allt tjat om M$ konto och Edge och dittan och dattan har gjort att jag bytt till Manjaro.
Sedan förra året då jag distrohoppade som en galning. Känns rätt skönt faktiskt.
Stabilt och snabbt som attans. Aldrig några fördröjningar eller att man hör att CPU fläktarna går i taket
precis när skärmsläckaren går igång för att sedan lugna sig så fort man rör musen.
Manjaro FTW!
/S