Permalänk
Medlem

Trimma Nordic Racer 600E?

Hej

Jag har en Nordic Racer 600E som jag köpte från XXL. Den åker "bara" 20kmh och jag har letat länge nu och försöker hitta ett sätt att trimma elscootern, och med det menar jag inte 50+ utan typ 25-30, men vart jag än letar och frågar så finner jag inget svar. Jag börjar misstänka om det ens är möjligt att trimma den här typen?. Eftersom i xxl's hemsida står det att den har en effekt på 200W medans här i pappersmanualen står det att max-effekten är på 700W. Så det borde finnas ett sätt att ta bort spärren på den känns det som.

Tacksam för hjälp
mvh

Permalänk
Moderator
Moderator

Spärren finns för att scootern skall klassas som cykel och få köras på allmän väg. Skulle den trimmas får du bara köra den inom inhägnat område, alternativt registrera den som moped (vilket generellt är svårt).

https://transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Fordonsregl...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har också beställt en Nordic Racer 600 E nu. Fann du något sätt?

Permalänk
Medlem

Man får byta batteri med högre spänning, akta så den inte får för mycket bara, då bränner man upp motorn.

Finns elcykel batterier relativt billigt som bör göra att den kommer upp högre. Den kan vara så jävligt att hastigheten är begränsad via en dator, då behöver den flashas om, hur man gör då vet jag ej

Edit, såg att hastighets gräns går att ändra via appen och att det är 36v batteri så hittar man ett cykel batteri kanske det går att skrämma upp den mer

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk

Jag har precis köpt en Nordic racer 600 E till min son, jag undrar om ni är nöjde med denna elsparkcykel? Tex Kvalite? Räckvidd? Stark i backar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnecyl14:

Jag har precis köpt en Nordic racer 600 E till min son, jag undrar om ni är nöjde med denna elsparkcykel? Tex Kvalite? Räckvidd? Stark i backar?

Jag lämnade tillbaka min till XXL. Appen fungerande inte som de lovade. Tycker kvaliten var dålig då vissa skruvar inte fungerade korrekt i gängorna samt att den var väldigt hård tack vare plasthjul. Inte stark i backar…