Permalänk
Medlem

Fedex

Beställt en klocka från Tyskland och den skulle levereras idag,har semester så har varit hemma hela dagen .
Så för ett tag sedan så fick jag ett sms att jag inte gick att få tag på!Vet ju att det är bullshit.
Ska komma imorgon står det nu,fan ta dom om dom inte ringer🤬

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Beställt en klocka från Tyskland och den skulle levereras idag,har semester så har varit hemma hela dagen .
Så för ett tag sedan så fick jag ett sms att jag inte gick att få tag på!Vet ju att det är bullshit.
Ska komma imorgon står det nu,fan ta dom om dom inte ringer🤬

Vad sa dom när du ringde och pratade med dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Vad sa dom när du ringde och pratade med dom?

Ingen som svarar i telefon heller samt att numret dom anger i smset funkar inte haha.
Dom verkar ha problem nu enligt betygen på nätet.
Jaja klockan verkar ju vara i min stad så den borde ju dyka upp snart.
Borde man inte kunna hämta den i på deras kontor?någon som vet.

https://se.trustpilot.com/review/www.fedex.com

Permalänk
Medlem

Mitt TNT/Fedex paket skulle levereras i Måndags senast 18.00.
Men den kom aldrig.
Sedan stod det "Kvarhållen i avvaktan på korrekt adress. Vi gör vårt yttersta för att lösa problemet och kommer vid behov att kontakta avsändaren eller mottagaren."
Några timmar senare stod det "Vi har ringt mottagaren men inte fått något svar. Vi lämnade ett meddelande i röstbrevlådan."
Men ingen har ringt eller lämnat något meddelande.
På Tisdagen fick jag ett sms "Du kan arrangera en ny leverans på www.tnt osv osv"
Så jag fick knappa i exakt samma adress igen och även välja ny leveransdag. Jag valde Onsdag (igår alltså).
Väntade hela dagen. På trackingen stod det "Bokad för att levereras senast Onsdag 18.00". Men det kom aldrig något paket.
Senare på kvällen ändrades status till "Planerad leverans" ...vad det nu betyder.

Idag 14:24 så ringde det en kille från Lastbilsstation. Ett åkeri. Han hade ett paket åt mig och frågade om jag var hemma.
5 Minuter senare stod han utanför med mitt TNT/Fedex paket.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Mitt TNT/Fedex paket skulle levereras i Måndags senast 18.00.
Men den kom aldrig.
Sedan stod det "Kvarhållen i avvaktan på korrekt adress. Vi gör vårt yttersta för att lösa problemet och kommer vid behov att kontakta avsändaren eller mottagaren."
Några timmar senare stod det "Vi har ringt mottagaren men inte fått något svar. Vi lämnade ett meddelande i röstbrevlådan."
Men ingen har ringt eller lämnat något meddelande.
På Tisdagen fick jag ett sms "Du kan arrangera en ny leverans på www.tnt osv osv"
Så jag fick knappa i exakt samma adress igen och även välja ny leveransdag. Jag valde Onsdag (igår alltså).
Väntade hela dagen. På trackingen stod det "Bokad för att levereras senast Onsdag 18.00". Men det kom aldrig något paket.
Senare på kvällen ändrades status till "Planerad leverans" ...vad det nu betyder.

Idag 14:24 så ringde det en kille från Lastbilsstation. Ett åkeri. Han hade ett paket åt mig och frågade om jag var hemma.
5 Minuter senare stod han utanför med mitt TNT/Fedex paket.

Haha rena circusen lol..visst jag jobbar som lastbilschafför själv så kan ha en viss förståelse för förseningar speciellt nu p sommaren.
Problemet är att det vimlar av dåliga chafförer som skiter i sitt jobb tyvärr.
Tur att du fick en bra chafför då:)

Permalänk
Medlem

Jag har haft mycket fedex leveranser, det du _MÅSTE_ göra för att få föraren är att ringa och meddela detta.
Det riktigt usla med Fedex är att de inte har några utlämningsställen utan mitt närmaste fedex kontor om jag skulle hämta hos dem är Arlanda flygplats vilket är 5 mil från vart jag bor.

Mitt råd är att ringa dem tidigt på morgonen, då brukar man komma fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Jag har haft mycket fedex leveranser, det du _MÅSTE_ göra för att få föraren är att ringa och meddela detta.
Det riktigt usla med Fedex är att de inte har några utlämningsställen utan mitt närmaste fedex kontor om jag skulle hämta hos dem är Arlanda flygplats vilket är 5 mil från vart jag bor.

Mitt råd är att ringa dem tidigt på morgonen, då brukar man komma fram.

Ok numret på mitt sms funkar ju inte lol..ska man bara ringa deras 020 nummer då eller?

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt jag aldrig haft med just FedEx att göra, men däremot en hel del med UPS som många också verkar ha negativa upplevelser om. Tvärtom för mig då allting fungerat galant.
Men just FedEx kan jag inte uttala mig om.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

FedEx och UPS kan ha roliga saker för sig. Funkar galant ena gången och helt värdelöst nästa. Undviker båda om det går.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Fan vilka skojare dom är,chattar med kundservice och dom påstår att dom försökte lämna det igår.
Satt hemma hela dagen i 28 gradig värme med telefonen och ingen har vart här kan jag säga.
Jaja nu sa han att dom ska ringa innan"det va ju snällt" får väl se om det dyker upp lol.