Vinn nätagg från Seasonic

Blockera internet access på en pc med Telia Sagecom router

Permalänk

Blockera internet access på en pc med Telia Sagecom router

Någon som vet hur man/ Om man på något sätt kan blockera internet access på en enhet uppkopplad på en Telia Sagecom F@st 5370e router ? Har för mig att jag tidigare har jag för mig att jag sett någon parental control under access control på routern, men jag hittar inte den fliken i gui längre och funderar på om det är borttaget eller felaktigt, Har ett gammalt minne av att min router ballande ur förut när den tappade strömmen och vissa funktioner inte fanns kvar på routern efter det, bla parental control, Men kommer inte ihåg om det var på denna router eller en tidigare.

Vill alltså kunna blocka en Mobil / dator via routern.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag hittade en kopia på manualen på denna länk:

https://manuall.co.uk/sagemcom-telia-5370e-swan-router/

På sida 42 och framåt står om hur man kan konfigurera tillgång.

Du ska enligt texten hitta detta under menyalternativet "Access" och sedan välja fliken "Parental Control".

Edit: I skärmbilden som finns i manualen så är konfigurationen gjord för ett IP-nummer, så kanske behöver du först se till att telefonen alltid blir tilldelad samma IP.

Edit 2: Om du använder den länken så finns också möjligheten att ladda ner en pdf-fil med hela innehållet. Den möjligheten visas för mig under den komponent som visar innehållet.

Permalänk

Tack, Då är det något knas med min router för dessa meny alternativ finns inte kvar på min enhet.

Skrivet av MickeBoy:

Hej!

Jag hittade en kopia på manualen på denna länk:

https://manuall.co.uk/sagemcom-telia-5370e-swan-router/

På sida 42 och framåt står om hur man kan konfigurera tillgång.

Du ska enligt texten hitta detta under menyalternativet "Access" och sedan välja fliken "Parental Control".

Edit: I skärmbilden som finns i manualen så är konfigurationen gjord för ett IP-nummer, så kanske behöver du först se till att telefonen alltid blir tilldelad samma IP.

Edit 2: Om du använder den länken så finns också möjligheten att ladda ner en pdf-fil med hela innehållet. Den möjligheten visas för mig under den komponent som visar innehållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappelApel:

Tack, Då är det något knas med min router för dessa meny alternativ finns inte kvar på min enhet.

Telia är kända att använda egen mjukvara som låser funktioner. Kontakta telia och be dem låsa upp routern eller brygga så du kan ha egen router bakom.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.