Mardrömsleveransen från Proshop var tom

Permalänk

Mardrömsleveransen från Proshop var tom

Hej Sweclockare,

Vill berätta om min mardröm som börjar med att jag tappade telefonen så skärmen sprack.
Letade då upp bra erbjudanden och hittade Sony Xperia 1 III för ett bra pris hos Proshop. (Misstag nummer 1. )Beställde förra veckan och valde leverans till paketbox. En sån där obemannad utanför Ica. (Misstag nummer 2.)

Leveransen går bra och uppskattas till måndag veckan därpå. Allt frid o fröjd hittils.

Fast forward till måndag...

När jag hämtar ut paketet i måndags så känns något skumt. Hela paketet väger mindre än min gamla Galaxy s10...?! Tänker att jag ska slita upp paketet på plats men hejdar mig då jag vill dokumenteta då jag inte kan neka paketet pga leverans till paketbox.

När jag kommer hem så knäpper jag några bilder på paketet och noterar att jag aldrig under mina drygt 30 år har fått en så uselt förpackad vara. Vare sig när jag köpt elektronik eller begagnatkläder till mitt barn på Tradera. Detta är under all kritik.

När jag knäppt bilderna så filmar jag unboxingen, och föga förvånande är resultatet. Jag har fått en dagisförpackad bunt med bubbelplast. Nu börjar jag bli lite matt för jag inser den kommande baletten jag kommer behöva ställa upp på med Proshop och Postnord.

Ringer till Proshop och förklarar situationen, och de säger åt mig att skicka in bilder på detta för att ens börja någon slags process. Jag tackar för samtalet och skickar in bilderna. Jag får senare som mailsvar att de bekräftat att telefonen har packats hos dem. Nu ber de mig fylla i en reklamationsblankett, skriva ut och skicka tillbaka till dem. Jag utför detta och ber dem skicka en ny telefon, då min är trasig och jag behöver en ny (uppenbarligen). Efter detta följer en radioskugga och får ingen bekräftelse på att de mottagit varken min reklamation eller önskemål om ny produkt.

Ringer dagen därpå (idag) och frågar om uppdatering. De förklarar att de behöver någon slags "go-signal"(?) Och förklarar då att det är postnord de väntar på. Jag försöker återigen påpeka att jag verkligen behöver en ny telefon, samt att jag personligen inte behöver veta hur deras dialog med postnord går. Jag har ju ett kontrakt med Proshop om att de ska leverera en telefon. De förklarar då att dem som arbetar i support inte kan besluta om att skicka en ny telefon. Men att dem skulle kontakta någon kollega hos Proshop om hur de ska göra härnäst.

Här slutar berättandet för det är här vi är just nu.

Tl/dr:
Jag undrar om jag tänker rätt enligt konsumentköplagen att det är med Proshop jag har ett kontrakt. Att Postnord(?) har sett rätt in i paketet och fiskat ur telefonen är ett kontraktbrott mellan Proshop och Postnord?

Hälsningar en trött konsument

Permalänk
Medlem
Skrivet av compilererrors:

Jag undrar om jag tänker rätt enligt konsumentköplagen att det är med Proshop jag har ett kontrakt. Att Postnord(?) har sett rätt in i paketet och fiskat ur telefonen är ett kontraktbrott mellan Proshop och Postnord?

Ja det är ProShop som du har avtalet med och Proshop har avtalet med PostNord så du ska inte behöva föra någon diskussion med PostNord.
Kan du se ifall paketet har stannat lite väl länge under transporten på en sorteringscentral? På mitt förra jobb så hade vi problem med att saker försvann i transporten, vi gjorde lite egna undersökningar och kom fram till att alla paket hade varit en extra dag på samma sorteringscentral. Visade sig sedan när PostNord gjorde sin undersökning att en anställd på den sorteringscentralen plockade undan paket som såg dyra ut och tömde dem på innehåll. Därför blev alla försenade just på den sorteringscentralen.

Permalänk
Medlem

Du får ha lite tålamod. Det är proshop som du har kontakt med. Det är dem som skall skicka en ny telefon till dig. De får sen i sin tur ta reklamation mot PostNord. Men det kan ta proshop några dagar att komma fram till ett beslut.

Permalänk
Skrivet av HKBY:

Ja det är ProShop som du har avtalet med och Proshop har avtalet med PostNord så du ska inte behöva föra någon diskussion med PostNord.
Kan du se ifall paketet har stannat lite väl länge under transporten på en sorteringscentral? På mitt förra jobb så hade vi problem med att saker försvann i transporten, vi gjorde lite egna undersökningar och kom fram till att alla paket hade varit en extra dag på samma sorteringscentral. Visade sig sedan när PostNord gjorde sin undersökning att en anställd på den sorteringscentralen plockade undan paket som såg dyra ut och tömde dem på innehåll. Därför blev alla försenade just på den sorteringscentralen.

Tack för svar. Jag försökte också klura på var det kan ha skett, men verkar som det gått utan att landa på sortering? Jag ser i alla fall inte något sådant i min tracking info...

Edit:
För övrigt så ser man rätt in i paketet, så det lär inte varit svårt att räkna ut att det fanns något av värde i paketet. Fattar inte hur man kan packa så dåligt.

Om jag nu då kommer till kundservice segmentet av denna dikeskörning... de förväntar sig att jag ska avvakta tills postnord ska ha gjort deras utredning eller vad de nu sysslar med. Är det rimligt? Jag blev lovad en telefon och har orderbekräftelse på 1-2 dagar. Vad kan jag rimligen begära? Vill bara ha en fungerande telefon.

Permalänk
Skrivet av Fantomen:

Du får ha lite tålamod. Det är proshop som du har kontakt med. Det är dem som skall skicka en ny telefon till dig. De får sen i sin tur ta reklamation mot PostNord. Men det kan ta proshop några dagar att komma fram till ett beslut.

Hej Fantomen,

När jag pratade med Proshop så verkade de invänta svar från Postnord innan de ens skulle svara mig att de hade mottagit reklamation och önskemål om ny telefon. Nu vet jag inte om de skulle försöka påskynda ärendet på något vis efter att jag ringt och frågat om de fått reklamationsblankett och önskemål. Jag bad i alla fall om detta.

Verkar som att deras metod var att vänta tills Postnord skulle göra något. Men det ska väl inte bekomma och försena deras svar till mig?

Hoppas postnord har lika många ögon som Fantomen, så de hittar telefonen illa kvickt!

Permalänk
Medlem

Varför öppnade du inte paketet direkt hos ombudet när du misstänkte att något var fel?

Då kan du väl bara returnera paket och har ett opartiskt vittne vid tidpunkten du tog emot paketet, borde gå reklamera som skadad transport/saknad vara på plats.

Att göra det hemma gör det svårare att bevisa någonting om det blir tvist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Varför öppnade du inte paketet direkt hos ombudet när du misstänkte att något var fel?

Då kan du väl bara returnera paket och har ett opartiskt vittne vid tidpunkten du tog emot paketet, borde gå reklamera som skadad transport/saknad vara på plats.

Att göra det hemma gör det svårare att bevisa någonting om det blir tvist.

Vad sägs om att läsa första inlägget innan du kommenterar?

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Varför öppnade du inte paketet direkt hos ombudet när du misstänkte att något var fel?

Då kan du väl bara returnera paket och har ett opartiskt vittne vid tidpunkten du tog emot paketet, borde gå reklamera som skadad transport/saknad vara på plats.

Att göra det hemma gör det svårare att bevisa någonting om det blir tvist.

Varför svarar du i en tråd utan att läsa trådstarten?

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Varför öppnade du inte paketet direkt hos ombudet när du misstänkte att något var fel?

Då kan du väl bara returnera paket och har ett opartiskt vittne vid tidpunkten du tog emot paketet, borde gå reklamera som skadad transport/saknad vara på plats.

Att göra det hemma gör det svårare att bevisa någonting om det blir tvist.

"Ombudet" i fråga var en paketbox utanför ICA står det i ts...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Varför öppnade du inte paketet direkt hos ombudet när du misstänkte att något var fel?

Då kan du väl bara returnera paket och har ett opartiskt vittne vid tidpunkten du tog emot paketet, borde gå reklamera som skadad transport/saknad vara på plats.

Att göra det hemma gör det svårare att bevisa någonting om det blir tvist.

Han hämtade det ur en box på Ica, ingen personal var inblandad. Han ska inte returnera det till PostNord, utan den han köpt varan av, i detta fall Proshop. Han behöver heller inte bevisa något då bevisbördan ligger på Proshop.

Permalänk
Medlem

Proshop är inte skyldiga att förse dig med telefon basta bara för att du lagt en beställning hos dem som gått åt skogen. Köp en telefon från valfri fysisk telefonbutik och genomför retur/reklamationsärenden mot proshop, om fokus är att du måste ha en telefon omgående.

Permalänk
Skrivet av Ikariwarrior:

Han hämtade det ur en box på Ica, ingen personal var inblandad. Han ska inte returnera det till PostNord, utan den han köpt varan av, i detta fall Proshop. Han behöver heller inte bevisa något då bevisbördan ligger på Proshop.

Exakt så som du och ovan skribenter nämner. Hade önskat att jag valde min Coopbutik, men tog paketbox pga latheten övertalade mig. Det är sisådär 400m kortare väg enkel riktning.

Det här med bevisbörda, har du någon vidare läsning? Eller vad jag kan söka på? För när jag pratade med Proshop så verkade de vänta på Postnord och deras svar, och i och med paketbox vet jag inte vad jag kan förvänta mig?

En ytterligare fråga... vet någon ifall Postnord väger paket vid tex "Stockholm syd" där den verkar ha varit o vänt? Isf är det lätt att se var någonstans paketet länsades på sitt innehåll.

Permalänk
Skrivet av phanto:

Proshop är inte skyldiga att förse dig med telefon basta bara för att du lagt en beställning hos dem som gått åt skogen. Köp en telefon från valfri fysisk telefonbutik och genomför retur/reklamationsärenden mot proshop, om fokus är att du måste ha en telefon omgående.

Haha sakta i backarna. Om jag fått en orderbekräftelse från ett företag så har vi ingått avtal. Då är allt som kommunicerats i order-/leveransbekräftelse avtalat. Så det stämmer inte alls att de inte är skyldiga att förse mig med en telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

Proshop är inte skyldiga att förse dig med telefon basta bara för att du lagt en beställning hos dem som gått åt skogen. Köp en telefon från valfri fysisk telefonbutik och genomför retur/reklamationsärenden mot proshop, om fokus är att du måste ha en telefon omgående.

Helt fel, har nånting hänt på vägen vilket det har så är proshop skyldiga att antigen skicka ny telefon eller makulera ordern, köparen är knappast ansvarig för vad som hänt. Proshop ska såklart anmäla till posten för det är dom som har avtal mellan varandra.

Är ju så uppenbart nån på ombudet snott telefonen och köparen ska varken lastas på vad som hänt eller behöva vänta extra länge för att företaget och posten kommer nu bråka med varandra vilket inte köparen ska behöva straffas med utan detta ska företaget sköta snabbt o snyggt tycker man.

stavfel
Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Helt fel, har nånting hänt på vägen vilket det har så är proshop skyldiga att antigen skicka ny telefon eller makulera ordern, köparen är knappast ansvarig för vad som hänt. Proshop ska såklart anmäla till posten för det är dom som har avtal mellan varandra.

Är ju så uppenbart nån på ombudet snott telefonen och köparen ska varken lastas på vad som hänt eller behöva vänta extra länge för att företaget och posten kommer nu bråka med varandra vilket inte köparen ska behöva straffas med utan detta ska företaget sköta snabbt o snyggt tycker man.

Tack! Det känns inte helt orimligt att förvänta sig att man inte ska misstros och ignoreras. Kanske allra mest om det brustit i näringsidkarens led (paketering eller snarare brist på).

Permalänk
Medlem

Ni läser inte vad phanto faktiskt skrev. Poängen är att Proshop inte måste trolla fram en ny mobil idag. Ärendet verkar inte ens ha fått 24 timmar. Är det så tidskritiskt som det hävdas så är det klokt att vända sig till en annan butik som phanto föreslår. Annars får man lugna sig lite och invänta resultatet av Proshops efterforskningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Är ju så uppenbart nån på ombudet snott telefonen och köparen ska varken lastas på vad som hänt eller behöva vänta extra länge för att företaget och posten kommer nu bråka med varandra vilket inte köparen ska behöva straffas med utan detta ska företaget sköta snabbt o snyggt tycker man.

Men Proshop ska lastas för att Postnord inte har gjort sitt jobb? Proshop har inte gjort det här medvetet, så köparen straffas inte på något sätt.

Sedan kan man ju fråga sig varför man väljer Proshop av alla ställen att handla från om man vill ha det snabbt och problemfritt.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Men Proshop ska lastas för att Postnord inte har gjort sitt jobb? Proshop har inte gjort det här medvetet, så köparen straffas inte på något sätt.

Sedan kan man ju fråga sig varför man väljer Proshop av alla ställen att handla från om man vill ha det snabbt och problemfritt.

Ja, det är mellan proshop och posten att lösa tvisten, köparen ska inte hamna i kläm. Är ju så det fungerar oavsett var du beställer online.

Permalänk
Medlem

@Phod Proshop har stort utbud och bra priser.
Har aldrig haft något problem med dom å köpt en hel del grejer där. Leveranstiden är då inte sämre än Komplett iprincip.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av compilererrors:

Haha sakta i backarna. Om jag fått en orderbekräftelse från ett företag så har vi ingått avtal. Då är allt som kommunicerats i order-/leveransbekräftelse avtalat. Så det stämmer inte alls att de inte är skyldiga att förse mig med en telefon.

Skrivet av HazZarD:

Helt fel, har nånting hänt på vägen vilket det har så är proshop skyldiga att antigen skicka ny telefon eller makulera ordern, köparen är knappast ansvarig för vad som hänt. Proshop ska såklart anmäla till posten för det är dom som har avtal mellan varandra.

Är ju så uppenbart nån på ombudet snott telefonen och köparen ska varken lastas på vad som hänt eller behöva vänta extra länge för att företaget och posten kommer nu bråka med varandra vilket inte köparen ska behöva straffas med utan detta ska företaget sköta snabbt o snyggt tycker man.

Jag skulle ha varit tydligare: att omgående fixa en telefon åt dig. Självklart ska du ha varan du köpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Ni läser inte vad phanto faktiskt skrev. Poängen är att Proshop inte måste trolla fram en ny mobil idag. Ärendet verkar inte ens ha fått 24 timmar. Är det så tidskritiskt som det hävdas så är det klokt att vända sig till en annan butik som phanto föreslår. Annars får man lugna sig lite och invänta resultatet av Proshops efterforskningar.

Precis så menade jag. 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

@Phod Proshop har stort utbud och bra priser.
Har aldrig haft något problem med dom å köpt en hel del grejer där. Leveranstiden är då inte sämre än Komplett iprincip.

Kan det vara så att någonting annat får stryka på foten om det är snabbt och billigt? 🤔 Hmm...

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Skrivet av ducedo:

Ni läser inte vad phanto faktiskt skrev. Poängen är att Proshop inte måste trolla fram en ny mobil idag. Ärendet verkar inte ens ha fått 24 timmar. Är det så tidskritiskt som det hävdas så är det klokt att vända sig till en annan butik som phanto föreslår. Annars får man lugna sig lite och invänta resultatet av Proshops efterforskningar.

Jo, det är exakt vad vi gjort. Han skriver "Proshop är inte skyldiga att förse dig med telefon basta bara för att du lagt en beställning hos dem som gått åt skogen.". Sedan är omedelbar leverans som han även nämner inte prio ett. Utan att de lever upp till vårt avtal samt är ett problemfritt förfarande där jag inte hamnar i kläm och ska påvisa det ena eller det andra. Sen tycker jag det är rimlig att få besked och bekräftelse på status om de nu begär denna infon från mig. Som jag nämner så ber de om diverse info och lämnar mig sedan i radioskugga utan att varken kunna svara på när de ska återkomma eller vad nästa "steg" är.

Skrivet av Lehto:

@Phod Proshop har stort utbud och bra priser.
Har aldrig haft något problem med dom å köpt en hel del grejer där. Leveranstiden är då inte sämre än Komplett iprincip.

Precis, jag har handlat hos dem tidigare och aldrig haft problem. Även emballage har varit OK tidigare. Finns även stort antal positiva recensioner på allsköns möjliga recensions-siter.

Skrivet av phanto:

Jag skulle ha varit tydligare: att omgående fixa en telefon åt dig. Självklart ska du ha varan du köpt.

Ja, jag tror vi kanske missförstått varandra i båda riktningar. Mina önskemål är att de lever upp till avtal som de ingått och inte ignorerar mina frågor samt påbörjar deras "process". Inte att jag omedelbart ska få en telefon, även om jag initialt har fått en bekräftelse på leveranstid.

Permalänk
Medlem

Detta låter som ett i princip ”smärtfritt” RMA. Tråd skapar man efter typ 4 lagningsförsök och vänta på grejen i 5v. Då man redan börjat använda produkten. Du är helt ute o cyklar. ProShop behöver inte alls informera dig om deras intern rutiner enot Postnord. Du vet inte ens om det är fjärrlager och en postnord anställd som faktiskt har packat o gjort missen. Då är det inte bara för Proshop och ”skicka igen”. Dvs dom är inte bara speditör. Jag har en proshop order på 8 produkter som går ifrån 4 olika fjärrlager just nu. Hur ska du som privatperson sitta vid tangentbordet och veta hur en miljardconcern fungerar?

Lite tråkigt att man måste göra en tråd om att:
” Jag försöker återigen påpeka att jag verkligen behöver en ny telefon,

Istället för att öppna med ”misstag” nr1 vore proshop valet. Misstag nr1 är att du valde det billigaste och fick precis det du valde. Sen kräver du röda mattan.

Otroligt

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Skrivet av AkUs:

Detta låter som ett i princip ”smärtfritt” RMA. Tråd skapar man efter typ 4 lagningsförsök och vänta på grejen i 5v. Då man redan börjat använda produkten. Du är helt ute o cyklar. ProShop behöver inte alls informera dig om deras intern rutiner enot Postnord. Du vet inte ens om det är fjärrlager och en postnord anställd som faktiskt har packat o gjort missen. Då är det inte bara för Proshop och ”skicka igen”. Dvs dom är inte bara speditör. Jag har en proshop order på 8 produkter som går ifrån 4 olika fjärrlager just nu. Hur ska du som privatperson sitta vid tangentbordet och veta hur en miljardconcern fungerar?

Lite tråkigt att man måste göra en tråd om att:
” Jag försöker återigen påpeka att jag verkligen behöver en ny telefon,

Istället för att öppna med ”misstag” nr1 vore proshop valet. Misstag nr1 är att du valde det billigaste och fick precis det du valde. Sen kräver du röda mattan.

Otroligt

Wow, någon är bitter idag. Och vad jag har för erfarenhet har du ju faktiskt exakt ingen aning om, så bäst att låta såna känslosvärmanden vara oskrivna.

Om du sedan läser mitt inlägg så ser du att jag faktiskt skriver att inköp hos Proshop var ett misstag. Har dock aldrig haft problem med dem tidigare.

Jag skriver detta på grund av att jag tidigare blivit väl bemött hos Proshop och detta motsvarar inte tidigare erfarenheter. Ej heller om jag jämför med andra e-butiker. Och behöver svar på en specifik fråga, den kan du se den i trådstart.

Sedan så har jag aldrig sagt att de tvunget ska beskriva deras process för mig. Bara vad jag kan förvänta mig, när och om och hur de kontaktar mig. Har du några konkreta svar när du lugnat ner fingertopparna så är du varmt välkommen att skriva ett sakligt och värdefullt inlägg. Tack.

Edit:
Sen hur och när och hur du väljer att skriva trådar och vad för ärenden och ordrar du har för tillfället är en anekdotisk iakttagelse och tillför heller inte speciellt mycket. Hur och när jag startar en tråd är ju helt enkelt inte upp till dig?

Permalänk
Medlem

Du har inget avtal med Proshop att de ska leverera en telefon om X-Y dagar.

Permalänk

Kan för övrigt tillägga att vid mitt första samtal så skrattar kundtjänst åt mig i telefon, det var där jag kände gränsen för att skapa en tråd var nådd. Om du nu så enträget måste ha två handfulla orsaker för att skapa tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av compilererrors:

Wow, någon är bitter idag. Och vad jag har för erfarenhet har du ju faktiskt exakt ingen aning om, så bäst att låta såna känslosvärmanden vara oskrivna.

Om du sedan läser mitt inlägg så ser du att jag faktiskt skriver att inköp hos Proshop var ett misstag. Har dock aldrig haft problem med dem tidigare.

Jag skriver detta på grund av att jag tidigare blivit väl bemött hos Proshop och detta motsvarar inte tidigare erfarenheter. Ej heller om jag jämför med andra e-butiker. Och behöver svar på en specifik fråga, den kan du se den i trådstart.

Sedan så har jag aldrig sagt att de tvunget ska beskriva deras process för mig. Bara vad jag kan förvänta mig, när och om och hur de kontaktar mig. Har du några konkreta svar när du lugnat ner fingertopparna så är du varmt välkommen att skriva ett sakligt och värdefullt inlägg. Tack.

Edit:
Sen hur och när och hur du väljer att skriva trådar och vad för ärenden och ordrar du har för tillfället är en anekdotisk iakttagelse och tillför heller inte speciellt mycket. Hur och när jag startar en tråd är ju helt enkelt inte upp till dig?

Måste du ha en telefon idag... Gå till mediamarkt, elgiganten eller något och köp en. Sen när Proshop löst sitt problem så använder du ångerrätten... Det verkar bara vara du som är dryg här.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Emma242:

Du har inget avtal med Proshop att de ska leverera en telefon om X-Y dagar.

Kan upplysa dig om att vid avtal är träffat vid mottagen orderbekräftelse.
https://lawline.se/answers/bindande-avtal-vid-orderbekraftels...
Plus deras köpvillkor, som inte specificerar annat än att orderbekräftelse = avtal ingått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av compilererrors:

Kan för övrigt tillägga att vid mitt första samtal så skrattar kundtjänst åt mig i telefon, det var där jag kände gränsen för att skapa en tråd var nådd. Om du nu så enträget måste ha två handfulla orsaker för att skapa tråden.

Det kan man ju i för sig förstå. De måste ju ha varit med om "öhh paketet var tomt, skicka en ny vara tack" samtalet ganska många gånger. Är ju ett rätt simpelt trick.

Menar nu inte att du gör den grejen, men kan förstå reaktionen.