Permalänk
Medlem

vpn server Sagemcom F@st 5370e

hei,

har noen prøvd å sette opp vpn tilkobling mot vpn serveren som kommer standard i telia sin ruter Sagemcom F@st 5370e

jeg prøver å koble til den fra min mobil, men det ser ut som mobilen min får ikke noe kontakt med vpn serveren. er det noen porter jeg må åpne opp i tillegg? alle tips tas med stor takk

Permalänk
Medlem
Skrivet av uej:

hei,

har noen prøvd å sette opp vpn tilkobling mot vpn serveren som kommer standard i telia sin ruter Sagemcom F@st 5370e

jeg prøver å koble til den fra min mobil, men det ser ut som mobilen min får ikke noe kontakt med vpn serveren. er det noen porter jeg må åpne opp i tillegg? alle tips tas med stor takk

Jag vet inget om routern i sig, men du behöver öppna porten som VPNen förväntar sig inkommande inslutningar på.

Om du t.ex. sätter upp en OpenVPN-server på en router behöver du öppna default-porten 1194 (om du inte ändrar den, så klart).

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Jag vet inget om routern i sig, men du behöver öppna porten som VPNen förväntar sig inkommande inslutningar på.

Om du t.ex. sätter upp en OpenVPN-server på en router behöver du öppna default-porten 1194 (om du inte ändrar den, så klart).

jeg har satt opp port forwarding som vist under. det er vpn type L2TP/IPSec Server. jeg har jo også satt opp firewall til laveste nivå nå, altså nå tillatter jeg alt fra WAN til LAN(gjøre dette kun midlertidig for å testing)

Enable Service Protocol External host Internal host External Port Internal Port Options

IPSEC TCP - UDP * 192.168.1.245 1293 1293

Permalänk

VPN Server with Technicolor routers

Hi, I have successfully connected with VPN server using the public address of my Telia F1 router.

Firewall: medium (default).
VPN Server. enabled

On my iPhone, I added new VPN connection with type L2TP with following settings:
Type: L2TP
Description: Telia router VPN
Server: Public IP of my router, e.g., 21X.XXX.XXX.XXX
Account: VPN Username (that I have added to my Telia router)
RSA SecureID: disabled
Password: VPN User password (that I have added to my Telia router)
Secret: copy/paste IPSec pre-shared key from the Telia router

It worked perfectly. No reboot required for router.

Note: In the begining, I got error as, "Negotiation with the server failed" after about 30-40 seconds. This problem appeared when I was using IPsec type VPN in my iPhone. This problem was solved when I used L2TP as VPN type.

I hope this could help someone, who want to connect to their Technicolor Telia or Telenor routers (perhaps F1, F@st 5370e, TG799VAC series etc.) from outside to have a secure internet. GOOD LUCK!