Netflix nya kontodelning ger resultat

Permalänk
99:e percentilen

Och här sitter en annan och undrar hur folk ens har tid att använda Netflix. Själv har jag aldrig haft det, och har sammantaget bara sett en serie på Netflix (Störst av allt), en på HBO (Chernobyl), en på Blu-ray (Game of Thrones) och en handfull (samtliga med sub-30-minuters avsnitt) på SVT Play.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Snusfri

Mer och mer nöjd över att jag sa upp Netflix för några år sedan.
Har Prime och HBO Max tills de ökar priset, då försvinner Max med.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Om det är användare som kommer från att delat någon annans konto (dvs de har använt tjänsten tidigare) och de då tar tid att sätta upp ett nytt konto, så kommer andelen som sen fortsätter betala högst troligen vara rätt så mycket högre än för de som aldrig använt tjänsten tidigare men väljer att testa en månad.

En annan förklaring till varför det "testar" en månad är att de har någon serie som de vill se klart.

Man kan bevisa vad som helst genom att gissa det man tror.

Permalänk
Medlem

Det är väl en självklarhet att varje användare betalar för sej. Allt ska vara gratis.. Hur tror ni världen funkar egentligen?

Permalänk
Medlem

Netflix ger ändå väldigt mycket nöje för pengarna, så jag tror helt klart det är en win för dem på lång sikt.

Gillar man inte det Netflix erbjuder kan man ju antingen endast prenumerera den tid när något dyker upp som man vill se eller välja andra alternativ.

Medlemmarna på Sweclockers ger inte en rättvis bild av användarna i stort. Annars hade vinstvarning och konkursansökan varit på tapeten

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Jag är inte helt insatt i det nya "reglerna" och tänker nån här har koll.

Jag har en media-spelare hos min 80+ far då han inte har en "smart"-tv som har app-möjlighet.
(med de strömningstjänster jag har)

Nu kollar inte min far på något annat än SVT och TV4 men jag förstår att det är precis sån här konto-delning som Netflix stoppa.
När jag var där i helgen så fungerade inte Netflix pga ändringen.
Löser jag alltså detta med att ta hem mediaspelaren och koppla upp den hemma mellan besöken?
Fungerar då Netflix några dagar när jag är hos min far?
Moral-polisen i mig vill påpeka att det är jag som använder media-spelaren hos min far inte att jag och min far delar på konto.

Denna gången löste jag det med att inte kolla på Netflix alls.

/Anders

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Man kan bevisa vad som helst genom att gissa det man tror.

Japp, och de flesta här verkar ju gissa fritt att det hela kommer att leda till Netflix undergång och glömmer då de här och de de umgås med inte är inte samma som resten av världen.

Men vad tror du? Varför väljer folk som tidigare använde någons annan konto att skapa ett eget konto, varför gör de inte som alla här som slutade direkt? Varför bry sig om en extra månad och tvingas ge dem ens uppgifter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigCheese:

Jag är inte helt insatt i det nya "reglerna" och tänker nån här har koll.

Jag har en media-spelare hos min 80+ far då han inte har en "smart"-tv som har app-möjlighet.
(med de strömningstjänster jag har)

Nu kollar inte min far på något annat än SVT och TV4 men jag förstår att det är precis sån här konto-delning som Netflix stoppa.
När jag var där i helgen så fungerade inte Netflix pga ändringen.
Löser jag alltså detta med att ta hem mediaspelaren och koppla upp den hemma mellan besöken?
Fungerar då Netflix några dagar när jag är hos min far?
Moral-polisen i mig vill påpeka att det är jag som använder media-spelaren hos min far inte att jag och min far delar på konto.

Denna gången löste jag det med att inte kolla på Netflix alls.

/Anders

Det bör funka, men du kan även få typ "engångskoder" till din mail om du äger kontot för att just kunna kolla på Netflix om du är på ett hotell, etc...

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem

Kul för dom.
Tänker ändå inte anamma deras tjänst då utbudet inte tilltalar mig.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kul för dem om det nu fungerar. Hela min sida utav släkten har avslutat sitt abonnemang och min mobil har varit het att komma på kaffe besök och fixa streaming ala jack Sparrow stil.

Permalänk
Medlem

Grattis! Själv sa jag upp mitt konto...

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Helt värdelöst att inte kunna använda mitt eget netflixkonto oavsett vart jag är. Skiftar mellan att kolla på jobbet och hemma och detta kan jag alltså inte göra längre. Blir uppsägning.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk

Jag trodde användarna skulle minska men de i usa har bättre utbud har jag tolkat.

Netflix för mig är en tjänst som jag vill ha tillgång till för att främst konstatera att de inte har något som jag vill se på. Det är mycket att betala 199kr/månaden för detta.
De bör skaffa 1 användares version och sedan mer saker att se på, jag vill ha usas utbud.

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Dagens ungdomar som inte vet hur man seglar piratskepp?

Kör själv piratskepp ibland men dock inte i piratbukten då det är för mycket skit där. 😉

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Ärlighet varar längst.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Klockren bild.
oh how the times have changed

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Dagens ungdomar som inte vet hur man seglar piratskepp?

Då är det illa! Det där "piratandet" är så neddummat att vem som helst klarar av det.
Ganska likt hur neddummat "överklockning" är numera.

Förr i tiden krävdes kunskaper och skicklighet för båda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Ok bara vänta tills andra leverantörer gör samma sak. Det är kunderna i slutändan som gör detta möjligt.
Jag är inte kund hos Netflix längre och lär stänga ner fler om dom går samma väg!

Förstår ärligt inte denna attityd. Är det verkligen så illa att betala 149:- i månaden för den streamingtjänst man använder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det gäller betalande medlemmar som jag redan nämnt innan. Som det står i artikelns källa.

Det är väl inte möjligt att utläsa, eftersom en registrering för gratismånad förutsätter att man registrerar ett betalkort mot kontot, och alla därmed måste ses som betalande kunder tills dom antingen säger upp kontot eller, börjar betala efter första månaden.

Permalänk
Medlem

Säger bara iplaytv till apple tv så täcker man allt, resten får man googla på själv

Permalänk
Medlem

Delar fortfarande konto med mossan. Inte fått några varning eller sådant ännu. Kör på tills det blir besvärligt. Sen säger vi upp det istället.

Permalänk
Medlem

Jag saknar lite sentimentalt den där tidsepoken som började när man började få ordentlig uppkoppling hemma runt 2000 nångång fram tills Netflix stormade scenen och det faktum att man är "lat och bekväm"....

Nu blir det med nån form av nostalgisk förtjusning som jag hämtar upp mitt fulltower med alla lagringsdiskar ur källarförrådet, dammar av NUCen i tv-bänken... Börjar söka runt och göra efterforskningar vad som hänt runt XBMC/KODI senaste 7-8åren...
Fick även en liten rysning och ett fånigt leende när jag åter igen efter så många år skrev den magiska bokstavskombinationen NZB..

Nu hissar vi segel igen, skål

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Det är väl inte möjligt att utläsa, eftersom en registrering för gratismånad förutsätter att man registrerar ett betalkort mot kontot, och alla därmed måste ses som betalande kunder tills dom antingen säger upp kontot eller, börjar betala efter första månaden.

Det här är kreditkortsdata, dvs transaktioner som har genomförts. De har inte tillgång till Netflix egna, interna uppgifter.

Permalänk
Medlem

Hade hellre haft ett konto med UHD men färre samtidiga tittande, till lägre kostnad givetvis.

Får se hur vi väljer att gå.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Har ingen som helst streamingtjänst förutom den man är tvingad att bettala för.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Alla jag känner som haft Neflix har nu sagt uppsina avtal pga de är för dyra. Eftersom man nu inte kan dela längre så är det inte värt priset. Tyvärr.

Permalänk
Medlem

Har sagt upp skiten, delade med mig till morsan förut hade haft kvar det själv om de inte var för böket med att släpa min Chromecast från sommarstugan fram och tillbaka.

Inte värdigt en tjänst med rejält saltat premium pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Japp, och de flesta här verkar ju gissa fritt att det hela kommer att leda till Netflix undergång och glömmer då de här och de de umgås med inte är inte samma som resten av världen.

Men vad tror du? Varför väljer folk som tidigare använde någons annan konto att skapa ett eget konto, varför gör de inte som alla här som slutade direkt? Varför bry sig om en extra månad och tvingas ge dem ens uppgifter?

Att det finns de som gissar åt andra hållet gör inte motsatsen korrekt heller.. Det kan inte vara lätt för dig detta.

Permalänk
Medlem

50 snåla svenskar lämnar Netflix i protest. Samtidigt får de några hundratusen nya användare. Tror de hör er och planerar bättring snart.

Själv kör jag två tjänster åt gången och roterar mellan andra en gång per halvår. Då har jag alltid nytt innehåll och jag sparar pengar. Netflix ingår i rotationen.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3