Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Datorskärm

Jag är på jakt efter en bra billig datorskärm, vet någon vart man kan hitta billiga skärmar?

Visa signatur

Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruskan:

Jag är på jakt efter en bra billig datorskärm, vet någon vart man kan hitta billiga skärmar?

Det beror ju på vad du anser vara billigt och vad du ska ha skärmen till Hade jag varit du hade jag nog kollat vad som finns på Blocket och sedan kollat recensioner för de intressanta skärmarna på t.ex Tftcentral.com före köp.

Glhf!!!

Permalänk
Medlem

Skriv gärna vad du tänkte göra med skärmen samt vilken upplösning och budget du tänkte dig så får du bättre hjälp!
"Billig och bra" är ett begrepp som har olika innebörd för varje individ

Permalänk
Medlem

Datorskärm

Min budget är ca 5k-6k och gärna ny😁 helst 2k skärm👍

Visa signatur

Svensk

Permalänk
Medlem

Om du med 2k-skärm menar upplösningen 1440p (2560X1440) så finns det en hel drös att välja på.
27" är det vanligaste storleken i denna prisklass.

Länkar ett filter från Prisjakt. Jag har själv en LG 27GP850 som toppar popularitetslistan och det är en bra allroundskärm i mitt tycke för spel och surf.
Panelen stödjer upp till 180Hz så lämpar sig ypperligt för spel och IPS-tekniken gör att färger och betraktningsvinklar är fina!

https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?k=393

Permalänk
Medlem

[quote postid="20119429" userid="128343" name="edson"]
Om du med 2k-skärm menar upplösningen 1440p (2560X1440) så finns det en hel drös att välja på.

Länkar ett filter från Prisjakt. Jag har själv en LG 27GP850 som toppar popularitetslistan och det är en bra allroundskärm i mitt tycke för spel och surf.
Panelen stödjer upp till 180Hz så lämpar sig ypperligt för spel och IPS-tekniken gör att färger och betraktningsvinklar är fina!

Tack så mycket🤝 Köper den😁

Visa signatur

Svensk

Permalänk
Skrivet av edson:

https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?k=393

Funderar på att köpa hem en sån jag också, är det något du ogillar med den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utbildadninja:

Funderar på att köpa hem en sån jag också, är det något du ogillar med den?

Det den är mindre bra på är det de flesta IPS-paneler är mindre bra på, konstratratio / kontrastförhållande vilket innebär att svärtan i ett mörkt rum kan upplevs som grå. Med IPS-tekniken tillkommer också exemplarvariation på BLB, backlight bleeeding samt IPS-glow.

Vill du undvika ovan måste du upp i budget och till en så kallad "IPS Black"-teknik eller ännu hellre om budget tillåter, OLED 💸

Permalänk
Skrivet av edson:

Det den är mindre bra på är det de flesta IPS-paneler är mindre bra på, konstratratio / kontrastförhållande vilket innebär att svärtan i ett mörkt rum kan upplevs som grå. Med IPS-tekniken tillkommer också exemplarvariation på BLB, backlight bleeeding samt IPS-glow.

Vill du undvika ovan måste du upp i budget och till en så kallad "IPS Black"-teknik eller ännu hellre om budget tillåter, OLED 💸

Det kan jag nog leva med! Låta OLED mogna lite till rimligare prisnivå, kanske blir något nytt med eventuellt grafikkortsbyte i framtiden