Permalänk
Medlem

Msi MAG tomahawk b650

Hej, komplett kör bra pris på 7600 paket där denna ingår . Har et gammalt tänk rundt MSI. Någon här som har erfarenhet med Msi tomahawk serien? Good stuff ?

Och ni zen4 experter, är 5600mhz vs 6000mhz ram (cl36 båda) värdt å lägga mycket på? Eller pratar vi minimal skillnad ?

Permalänk
Medlem

Inte använt Tomahawk själv men den brukar vara bra.

6000 är sweet spot så man förlorar en del med 5600 men inte jättemycket, någon procent för det mesta. Får ofta överklocka också om man vill och fixa timings.

HUB har en video om det. 250 istället för 260 fps i ett spel gör ingen stor skillnad.

Men skillnaden i pris brukar vara liten med så jag valde 6000 själv. Men att tuna timings kan göra mer skillnad. Jag har dock bara satt på EXPO.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Men skillnaden i pris brukar vara liten med så jag valde 6000 själv. Men att tuna timings kan göra mer skillnad. Jag har dock bara satt på EXPO.

Ja att köpa löst er ingen skillnad , komplett har dok konstig prissättning på å byta komponenter i upgrade paketen , och den kombon er nu 1k billigare en allt annat där ute. Nått å fundera på 😂