Skräp i nya Edge-flikar

Permalänk
Medlem

Skräp i nya Edge-flikar

Hej,

Undrar om någon vet vad det är som har dykt upp i min Edge när jag öppnar en ny flik. Tidigare hade jag fler snabblänkar där men nu har det dykt upp något börsrelaterat. (Se bild).

Kan stänga det så kommer alla mina länkar tillbaka, men jag vill ha bort det permanent.

Vad är begreppet för det som dykt upp där? (Så jag kan googla på det...)

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Nu kommer nog mitt inlägg få negativ respons, men det där är något Microsoft kör med. Antingen får du leva med det, eller byta webbläsare. Fast jag vill gärna ha fel, så kolla i webbläsarens inställningar och se om du hittar nått. Börsen heter stock exchange på engelska. Eller ja, the stock exchange för att vara mer exakt.

Man ska kunna ändra standardwebbläsare i Windows 11 snart, och även kunna avinstallera Edge helt inom EU. När? Minns ej, och den tredje perioden av hockeymatchen har börjat, så jag har lite bråttom tillbaka till soffan

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsv:

Hej,

Undrar om någon vet vad det är som har dykt upp i min Edge när jag öppnar en ny flik. Tidigare hade jag fler snabblänkar där men nu har det dykt upp något börsrelaterat. (Se bild).

Kan stänga det så kommer alla mina länkar tillbaka, men jag vill ha bort det permanent.

Vad är begreppet för det som dykt upp där? (Så jag kan googla på det...)

Tack på förhand!

<Uppladdad bildlänk>

@tsv

Här är mina inställningar för att slippa det där. Snabblänkar kanske du vill ha på men jag har det avstängt.
Klicka först på kugghjulet längst upp till höger när du öppnar en ny flik!

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Och förstås var det borta en kvart efter att jag skrev inlägget utan att jag förstod varför. Var inne och ändrade i inställningarna men det bet inte direkt. Så kanske var det något jag gjorde eller så var det något annat…