En ekvation som kan lösa mitt programmerings problem i Android Studio.
Så jag huller på att leka runt med Animeringar inom Android Studio och har kommit till ett problem när det gäller att ändra riktningen på objekt jag animerar. Det borde finnas en matte lösning för detta som jag sen kan implementera.
Det är 5 sekunder från mitten till kanterna. Om jag byter från höger till vänster efter 4 sekunder ska det nu ta 9 sekunder för animeringen att nå den vänstra sidan. Detta är enkelt att göra problemet framkommer i hur jag håller koll på den där 1 sekunden som blev kvar. För om jag igen byter riktigning efter 7 sekunder ska det ta 8 sekunder att nå höger sida och om jag omdelbart bytte riktning igen ska det ta 2 sekunder att nå vänster sida.
Rent generellt skulle jag säga att om du vet att det ska ta 5s från mitten till ena kanten, och vet avståndet från mitten till ena kanten, så kan du räkna ut hastigheten (avstånd / tid), när du sedan byter mål räknar du ut avståndet från vart du är nu och nya målet och räknar ut tiden med hastigheten du fick tidigare (avstånd / hastighet). Om jag tänker rätt. Finns kanske enklare och smartare sätt att göra det på?
Edit: Har ingen kunskap i språket i fråga så svarar mer generellt hur jag hade gjort i Unity utefter frågeställningen.