Utvecklare varnade – ingen Switch 2 förrän april

Permalänk
Melding Plague

Utvecklare varnade – ingen Switch 2 förrän april

Enligt Gameindustry.biz har flera utvecklare sagt att de inte räknar med att Nintendo släpper sin nya konsol under innevarande räkenskapsår.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ajdå det var ju tråkigt... ja då kan man glömma den släpps lagom till julen då

Permalänk

Det känns som för lite information har läkt ut för att den skulle vara i stadiet att säljas innan jul.

Jag undrar vilka förbättringar de gör på nästa generation. Jag själv köpte en i början när den släpptes och har inte använt den de senaste åren.

Orsaken är: Nästan alla idag vill att precis allt ska vara så kompakt som möjligt, då på bekostnad av funktionalitet. Man kan ha åsikter om detta. Det blir ofta väldigt mycket tillbehör i ens datorväska för ens laptop är så dålig.

Men när det gäller Nintendo switch, så upptar den otroligt mycket utrymme i väskan p.g.a. styrspakarna som sticker ut. Detta utrymme har jag ej råd med för en maskin som endast duger till att spela. Det leder till alla dötider jag har på bussar/tåg och annat som jag skulle kunna spela på, så har jag inte med mig Nintendo switchen.

Jag tror inte på något sätt Nintendo switch 2 på något sätt är bättre än detta ändamål än 1an för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men att presentera den nya konsolen och att börja sälja den är två olika saker

Exakt det här jag sagt hela tiden. Förstår inte hypen kring själva presentationen. Visst, man får lite mer info, men presentation och släpp hänger ju på inget sätt ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Exakt det här jag sagt hela tiden. Förstår inte hypen kring själva presentationen. Visst, man får lite mer info, men presentation och släpp hänger ju på inget sätt ihop.

Eller hur. Jag skulle vilja att alla gör som Apple; presentation på tisdag och möjligheten att reservera på fredagen för att släppas fredagen efter Så himla skönt att "bara" vänta drygt en vecka från presentation till release

(Jag fattar varför Nintendo osv presenterar saker långt innan det släpps, då saker ska utvecklas till maskinerna osv, som telefoner inte riktigt behöver anpassa sig till).

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Detta var väl redan känt? Nintendo själva gick ut och sade att det inte blir någon switch 2 under detta räkenskapsår, som är mars till mars för nintendo.

https://www.gamesradar.com/platforms/nintendo/nintendo-switch-successor-looks-unlikely-to-launch-before-april-2025/

Permalänk
Medlem

Man har ju hört om det där rätt länge så vad är så allvarligt med det?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Men när det gäller Nintendo switch, så upptar den otroligt mycket utrymme i väskan p.g.a. styrspakarna som sticker ut. Detta utrymme har jag ej råd med för en maskin som endast duger till att spela.

Det är ju lite moment 22 där, eftersom det är styrspakarna som gör att den "duger till att spela"
Så utan styrspakar är den typ oanvändbar, och med spakar så tar den för mycket plats...
Hmm skulle kanske behöva nått smart fodral som hanterar styrspakarna på ett effektivt utrymmessparande sätt, eller nån möjlighet att skjuta in spakarna in i konsollen vid frakt. (Alla såna lösningar lär öka komplexiteten och kostnaden dock)
...
För egen del har jag väldigt lite intresse av "spel på språng", så är verkligen inte target audience

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Det är ju lite moment 22 där, eftersom det är styrspakarna som gör att den "duger till att spela"
Så utan styrspakar är den typ oanvändbar, och med spakar så tar den för mycket plats...
Hmm skulle kanske behöva nått smart fodral som hanterar styrspakarna på ett effektivt utrymmessparande sätt, eller nån möjlighet att skjuta in spakarna in i konsollen vid frakt. (Alla såna lösningar lär öka komplexiteten och kostnaden dock)
...
För egen del har jag väldigt lite intresse av "spel på språng", så är verkligen inte target audience

Spelar inte heller på språng men ännu mer portabelt hade väl varit spakar att koppla in i telefonen/ipaden så slipper man dubbla enheter. Varje år ser man någon demo på hur kapabel den nya gpun i telefonen är men vet ingen som faktiskt spelar på mobilen. Jag skulle kunna gå så långt att föreslå en dockningsstation så man kan använda mobilen till tvn också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det känns som för lite information har läkt ut för att den skulle vara i stadiet att säljas innan jul.

Jag undrar vilka förbättringar de gör på nästa generation. Jag själv köpte en i början när den släpptes och har inte använt den de senaste åren.

Orsaken är: Nästan alla idag vill att precis allt ska vara så kompakt som möjligt, då på bekostnad av funktionalitet. Man kan ha åsikter om detta. Det blir ofta väldigt mycket tillbehör i ens datorväska för ens laptop är så dålig.

Men när det gäller Nintendo switch, så upptar den otroligt mycket utrymme i väskan p.g.a. styrspakarna som sticker ut. Detta utrymme har jag ej råd med för en maskin som endast duger till att spela. Det leder till alla dötider jag har på bussar/tåg och annat som jag skulle kunna spela på, så har jag inte med mig Nintendo switchen.

Jag tror inte på något sätt Nintendo switch 2 på något sätt är bättre än detta ändamål än 1an för mig.

Tror väldigt få förväntade sig Switch 2 iår iofs. Och som sagt på annat ställe i tråden, Nintendo har ju iprincp redan sagt detta rakt ut.

Tip of the day är annars att switch to a slightly bigger bag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bot - Medium:

Spelar inte heller på språng men ännu mer portabelt hade väl varit spakar att koppla in i telefonen/ipaden så slipper man dubbla enheter. Varje år ser man någon demo på hur kapabel den nya gpun i telefonen är men vet ingen som faktiskt spelar på mobilen. Jag skulle kunna gå så långt att föreslå en dockningsstation så man kan använda mobilen till tvn också.

Hmm ja, med tanke på Apple arcade osv, så är det nästan konstigt att Apple inte pushar sin Backbone One spelkontroll hårdare!

Jag visste inte ens de hade en sån innan jag kollade nu idag
(ingen aning om den är bra...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

- ”Utvecklare varnade”

Är det bara jag som tycker sådana här typer av rubriker hör hemma i skvallertidningar snarare än på sweclockers?

Det är ju inte så att någon höjer ett varningens finger i artikeln direkt….

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Roger W:

Hmm ja, med tanke på Apple arcade osv, så är det nästan konstigt att Apple inte pushar sin Backbone One spelkontroll hårdare!

Visste inte heller att den existerade. Hade gärna sett att det blev större så man kunde få lite fler riktiga spel. Kanske är ett moment 22 över den här situationen också däremot borde apple kunna bryta det. Nu är väl ändå iphones/ipads uppe på prestanda över gamla konsolerna så hyffsat bra spel borde kunna köras. Definitivt nintendospelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Skrivet av Bot - Medium:

Visste inte heller att den existerade. Hade gärna sett att det blev större så man kunde få lite fler riktiga spel. Kanske är ett moment 22 över den här situationen också däremot borde apple kunna bryta det. Nu är väl ändå iphones/ipads uppe på prestanda över gamla konsolerna så hyffsat bra spel borde kunna köras. Definitivt nintendospelen.

Backbone kontrollerna ska vara bra enligt flera recensioner.
Nya iPhones är ju över ps3 och Xbox360 nivå vad gäller beräkningskraft och skulle kunna emulera switch gott och väl om Apple tillät JIT compilering och emulering av moderna konsoller på iOS.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bot - Medium:

Den här videon är 3 år gammal. Dockningsstation till smartphone.

Själv brukar jag casta smartview från samsung telefon till samsung tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

- ”Utvecklare varnade”

Är det bara jag som tycker sådana här typer av rubriker hör hemma i skvallertidningar snarare än på sweclockers?

Tänkte också samma sak när jag såg rubriken. Sweclockers verkar tyvärr allt oftare använda sig av denna typ av rubriksättning och clickbait.