Permalänk
Medlem

Problem med intrång(?)

Hej.
Ny här på swec, tittade in på rekommendation av en kompis, då jag har ett irriterande problem... :

Är extremt förbannad nu. har en liten h4xxer på mig. Nukade datorn så den slogs av igår, har mailat sprays abuse tjänst, 3 dar sen, har inte svarat än.

http://ramzeus.mine.nu/~megageekboy/logg2.txt Anslutnings loggen

http://ramzeus.mine.nu/~megageekboy/logg3.txt FW loggen.

Vafan ska jag göra?! har inte råd med router atm... Norton suger jue, men jag fick den gratis... tips på annan gratis? grejjen e att han e på konstant så jag kan inte ta ner den.. har den på "maximum security"

Han har dragit in trojaner i datorn, dom rensade jag direkt med div. antibooters dock..

[b]*borttaget*[/b]

ni andra får gärna komma med tips på lösningar här i forumet..

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Ryck sladden så är du secure!

Eller helt enkelt ignorera för han verkar inte ha en aning om vad han pysslar med.

Permalänk
Medlem

Det laggar min dator. har bytt IP hur många gånger som helst.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

skulle ha ryckt kabeln ett tag, så kanske han ger upp när han märker att du har slagit av datorn... billigare o enklare kan det inte bli
men om det funkar vet jag ej, han kanske fortsätter efter någon dag

Permalänk
Medlem

haha den här gillade jag " 2003-08-03 18:20:14 Supervisor En instans av "D:\Warez\-----Program\Fcc32.exe" förbereder anslutning till Internet för första gången "

humm hur som helst jag kanske är blind men jag ser inte något skumt i loggen förutom kanske lite dc användning

det mesta är ju du som surfar ju, eller har jag fel? "Woldern-i1(217.211.192.130)"

klipp gärna ur det du tycker är skumt jag ser då inget i loggen som skulle kunna få maskinen att "lagga" hade det varit en ddos attack så hade nog hela loggen vart fylld av medd från samma adress/er.

EDIT: en och annan scan efter trojaner lär du få leva med och det är inget att oroa sig för heller.

Permalänk
Medlem

Har du bytt ip och det ändå fortsätter måste ju snubben va ute efter just dej,, mest troligt han sitter på irc o kollar ditt ip.

Får själv en massa anrop på port 135,139,445.
Kolla här under Technical details:
www.microsoft.com/technet/treeview/?url=/technet/security/bul...

Jag kör Sygate Personal Firewal Pro, enkelt att blockera enskilda portar och bra logg funktioner.

Visa signatur

| en überfet DATOR |

Permalänk
Hedersmedlem

Hauk: I Sweclockers forum har vi regler som man skall följa, jag har redigerat ditt inlägg lite nu så att det inte längre bryter mot våra regler. Var vänlig och tänk på sådant i fortsättningen. Välkommen till forumet för den delen

http://forum.sweclockers.com/regler.html
§3.1 Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om.
§8 Uppmaning till brott
Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till olika sorters brott.

*Tråd rensad*
*Ämnesraden uppdaterad*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hauk: Det ar snarare sa att din dator beter sig krassligt av nagon annan anledning och du inte har en aning om vad den dar loggen betyder.

Permalänk
Medlem

Nej, jag har ingen aning om vad loggen betyder, det var därför jag bad om hjälp einstein. Det har inte varit sådär förut, FW'n varnar hela tiden, och min dator beter sig inte dåligt av någon annan anledning.

Jag ber om ursäkt för regelbrott.

Vad var kul med fcc32.exe ?

Trojaner har jag scannat och har inte en enda misstänkt registry key, har kört flera olika program, bla TDS Pro.

Ryck kabeln... vad sägs om att datorn varit av hela natten, och modemet? Det är igång endå.

Det är SMB grejjerna som inte varit och som FW'n varnar för hela tiden, varningar om intrång hela tiden.

Och nej, det är inte jag själv. IP't som står först är mitt eget, läser du lite till står det Fjärransluten adress är: XXX.XXX.XXX.XXX.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Människor har uppenbara problem att stänga av utgående trafik på 139 och 445..

Mina loggar består inte av mycke annat..