NZXT flow chassi rgb fläktar med lian li AIO rgb?

Permalänk
Medlem

NZXT flow chassi rgb fläktar med lian li AIO rgb?

Hej.. Helt ny här. (Be kind!) 🙂
Bygger en dator med chassi från xzxt (H6 flow) Detta har 3dt medföljande rgb chassifläktar från nzxt och ytterligare en tillköpt nzxt F120 tgb core fläkt för baksidan av chassit. Jag har öven en aio Lian Li Galahad II trinity rgb)
Kommer det bli kompatibilitetsproblem mellan dessa olika märken? Jag har ingen hub utan kopplar allt direkt på moderkortets rgb/fläktuttag. Kommer dessa lira öht?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTwig:

Hej.. Helt ny här. (Be kind!) 🙂
Bygger en dator med chassi från xzxt (H6 flow) Detta har 3dt medföljande rgb chassifläktar från nzxt och ytterligare en tillköpt nzxt F120 tgb core fläkt för baksidan av chassit. Jag har öven en aio Lian Li Galahad II trinity rgb)
Kommer det bli kompatibilitetsproblem mellan dessa olika märken? Jag har ingen hub utan kopplar allt direkt på moderkortets rgb/fläktuttag. Kommer dessa lira öht?

Tacksam för svar

Rgb överlag kan vara meckigt o få till det, även om det ibland är samma tillverkare.

Om något så skulle jag dubbelkolla hur allting skall kopplas ihop utan HUB samt om du har tillräciligt med portar/kablar.

Just när det kommer till fläktar så finns det inte enligt mig några bra lösningar än för att göra det hela smidigt så imo håll sig till rgb på t.ex gpu, ram, moderkort o kör utan rgb på fläktar för att slippa allt kablage.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb