Steam stramar åt reglerna för säsongspass

Permalänk
Melding Plague

Steam stramar åt reglerna för säsongspass

Du ska kunna få pengarna tillbaka för osläppta speltillägg.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

RIP Ubisoft Diamond Ultimate edition.

Låter som en fantastiskt bra ändring från Steam!

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Gött

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 128 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Samma sak borde gälla Early Access-spel tycker jag. Kan nämna många spel som dragit långt över den förväntade utvecklingstiden, och när de väl släpps har en del spel också strukit visst utlovat innehåll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Samma sak borde gälla Early Access-spel tycker jag. Kan nämna många spel som dragit långt över den förväntade utvecklingstiden, och när de väl släpps har en del spel också strukit visst utlovat innehåll.

Early access är något helt annat. Det står exakt vad early access är på varje spelsida på steam. Köper du det går du med på att det är ett spel under utveckling och kanske aldrig blir klart.

Gillar du inte det så vänta tills det släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Det är väldigt frivilligt att köpa ett spel som är i early access.

Permalänk
Medlem

Ja och man kunde ju få lite längre tid på sig för refond på spel som som visar sig vara allt för tråkiga.
Nu har man under två timmar på sig och inte fasen hjälper det med alla skitdåliga hoppiga reklamer med korta klipp där man fasen inte se ett skit och får noll uppfattning hur ett spel är inför spelsläpp. Just detta gör att jag köper betydligt mindre spel än vad jag gör. Kan gå två år mellan spelköpen som det är. Ficka alldeles för många spelköp ett tag med spel jag inte tycker om så jag undviker det. Det är rent hopplöst vad en del spel är dåliga.

Tycker i bland att man vill ha sådär tre spelkvällar innan man vet om det är ett spel man längtar tillbaka och faktiskt vill spela mer.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Vid early access så går ju någon med på att köpa i grisen i säcken för att få vara med att testa spelet som kan utvecklas till vad som helst eller inget alls.

Tycker det är helt fel men folk är villiga att finansiera utvecklare som på finansmarknaden till minimal eller ingen kostnad för utgivaren och med knappt någon uppsida för köparen säger väl mer om de som betalar än utvecklarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Det är väldigt frivilligt att köpa ett spel som är i early access.

Det är väll lika friviligt att köpa Season Pass?

Tycker Early Access borde styras upp betydligt mer på liknande sätt som Season Pass.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Vid early access så går ju någon med på att köpa i grisen i säcken för att få vara med att testa spelet som kan utvecklas till vad som helst eller inget alls.

Det gäller i så fall för alla spel, inte bara early access. Det som visas upp och står på spelsida är det som gäller, inklusive notisen om att Early Access-spel kan ändras under utvecklingens gång. Bäst är att informera sig om spelet, kolla gameplay videos och annat innan man köper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Tycker det är helt fel men folk är villiga att finansiera utvecklare som på finansmarknaden till minimal eller ingen kostnad för utgivaren och med knappt någon uppsida för köparen säger väl mer om de som betalar än utvecklarna.

Sant, men tycker då att de ska hålla sig från att estimera när spelet beräknas vara färdigställt. Ofta ebbar utvecklingen ut helt och spelet överges eller släpps ofärdigt. Har helt slutat köpa Early Access efter att ha blivit bränd i ~75% av fallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Sant, men tycker då att de ska hålla sig från att estimera när spelet beräknas vara färdigställt. Ofta ebbar utvecklingen ut helt och spelet överges eller släpps ofärdigt. Har helt slutat köpa Early Access efter att ha blivit bränd i ~75% av fallen.

Även om de har ett estimerat släppdatum så kan det mesta hända i ett projekt. Kan inte minnas många i mitt liv som blev färdiga i tid då man alltid underskattar riskerna.

De släpps väl när pengarna är slut, så ja, undvik detta och alla typer av early access / betald pre-release och allt som försöks idag.

Permalänk
Medlem

Att det görs utan att behövas som svar på en större händelse är väl en bra sak? Nu är det ju Steam som tänker själva istället för att göra som alla andra där det behövs en mindre skandal för att de ska köra på någon annans idé?

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810