Slack-bot för att hålla koll på mergekonflikter

Permalänk

Slack-bot för att hålla koll på mergekonflikter

Jag har nyligen utvecklat en Slack-bot som hjälper utvecklare att hålla koll på mergekonflikter i pull requests. Om du skapar en PR och den får mergekonflikter, skickar boten automatiskt en notis i Slack för att informera dig direkt.

Idén kom från frustrationen över att upptäcka mergekonflikter för sent och tänkte att detta kunde spara tid och frustration i arbetsflödet.

Jag funderar nu på om det finns ett bredare intresse för en sådan app. Använder ni Slack i era team och tror ni att detta är något som skulle vara användbart? Har ni feedback eller idéer om hur en sådan bot skulle kunna bli ännu bättre?

Alla tankar och synpunkter är varmt välkomna!

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt varför man skulle vilja ha det? Vad är det för fel att få den info på mail ?

Permalänk
Skrivet av Maddoxswe:

Förstår inte riktigt varför man skulle vilja ha det? Vad är det för fel att få den info på mail ?

För egen del har jag inte stenkoll på mailen, medan slack läser jag så fort jag får en notis (inte ett beteende jag skulle rekommendera)

Permalänk

Jag tycker att det här är en toppenidé! Jag jobbar personligen på enterprise nivå i ett litet scrum team och det brukar inte vara så att folk som la PRn vet om förens man lägger en kommentar att det behövs en rebase för konflikterna

Permalänk

Slackboten är klar nu, och all feedback uppskattas verkligen!

https://www.mergemore.io/

Permalänk
Medlem

Saker som inte framgår av webbsajten:

- Förväntas man använda just github?
- Hur hanteras säkerheten? Jag är måttligt intresserad av att ge tredje part tillgång till mina PR.
- Vad i hela friden är Torch och varför skulle jag bry mig?

Permalänk
Skrivet av KAD:

Saker som inte framgår av webbsajten:

- Förväntas man använda just github?
- Hur hanteras säkerheten? Jag är måttligt intresserad av att ge tredje part tillgång till mina PR.
- Vad i hela friden är Torch och varför skulle jag bry mig?

Tack för att du tog dig tid att ge feedback! Jag har uppdaterat sidan baserat på den.

1. Förväntas man använda just GitHub?
Ja, i dagsläget är Slackboten byggd för att integrera med GitHub. Om du använder en annan plattform för versionshantering är det tyvärr inte kompatibelt just nu.

2. Hur hanteras säkerheten?
Slackboten kräver endast minimala rättigheter — den har enbart åtkomst till att läsa metadata för dina pull requests, och den kan varken läsa, ändra eller skriva i din kod.

3. Glömde att ta bort boilerplate-texten...