Kan inte starta program från run window

Permalänk

Kan inte starta program från run window

Jag brukar använda run window ibland. Men nu av någon anledning kan jag inte öppna firefox från det genom att bara skriva in firefox eller firefox.exe. Windows hittar det inte. Det har alltid gått förut. Vet någon hur man fixar tillbaks det? Är det Mozilla tagit bort möjligheten?

Permalänk

rätt säker på att det är en microsoft grej och har inget med just firefox att göra.

troligen har din dator tappat bort var exe filen (troligen någon registerfil som blivit felaktig eller tagits bort) ligger så testa att installera om firefox så borde alla assosiationer fixas.

kolla registernyckelarna "PathToExe" i undermapparna i "Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Mozilla\" så de stämmer med var du faktiskt har firefox installerat.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

rätt säker på att det är en microsoft grej och har inget med just firefox att göra.

troligen har din dator tappat bort var exe filen (troligen någon registerfil som blivit felaktig eller tagits bort) ligger så testa att installera om firefox så borde alla assosiationer fixas.

kolla registernyckelarna "PathToExe" i undermapparna i "Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Mozilla\" så de stämmer med var du faktiskt har firefox installerat.

Tack jag gjorde det! Installerade om men det hjälpte tyvärr inte. PathToExe låg under C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe. Den låg även rätt i app paths.

Ett enda stort mysterium!