Bytt från Allente till Telia, kommer inte in på internet, bara in på en specifik sida.

Permalänk
Medlem

Bytt från Allente till Telia, kommer inte in på internet, bara in på en specifik sida.

Vi har bytt från Allente till Telia och det var nu idag som det byttes och ersattes till Telia.

Det har alltid funkat när det gäller byten men nu vill det sig inte, utan kommer in på iTux.se hemsidan bara och att IPv6 Internet åtkomst saknas står det.

Detta skedde inatt i samband med att Allente stängde ner för oss för att Telia skulle ersättas och kommer än inte in på internet nu över 12 timmar senare.

Och Telia har såklart stängt imorgon söndag.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Vi har bytt från Allente till Telia och det var nu idag som det byttes och ersattes till Telia.

Det har alltid funkat när det gäller byten men nu vill det sig inte, utan kommer in på iTux.se hemsidan bara och att IPv6 Internet åtkomst saknas står det.

Detta skedde inatt i samband med att Allente stängde ner för oss för att Telia skulle ersättas och kommer än inte in på internet nu över 12 timmar senare.

Och Telia har såklart stängt imorgon söndag.

Det händer när det automatiska bytet inte riktigt sker som det ska.
Jag fick samma problem när jag bytte från Bredband2 till Allente i höstas.

Det är bara att ringa/skriva till telia supporten och säga att de får göra bytet manuellt.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Om man kollar bf tråden så har Telia enorma problem med sin inkoppling...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Det händer när det automatiska bytet inte riktigt sker som det ska.
Jag fick samma problem när jag bytte från Bredband2 till Allente i höstas.

Det är bara att ringa/skriva till telia supporten och säga att de får göra bytet manuellt.

Okej.

Annars har jag plan B lösning och använda mobilsurf/internetdelning som en tillfällighet tills internet är fixat.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Okej.

Annars har jag plan B lösning och använda mobilsurf/internetdelning som en tillfällighet tills internet är fixat.

För mig låter det som om Telia inte slagit på internetet för dig. Tror du måste kontakta Telia

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Testa en annan DNS-server kanske? 8.8.8.8 är ju snabbt att prova med

Permalänk
Skrivet av SVclocker:

Vi har bytt från Allente till Telia och det var nu idag som det byttes och ersattes till Telia.

Det har alltid funkat när det gäller byten men nu vill det sig inte, utan kommer in på iTux.se hemsidan bara och att IPv6 Internet åtkomst saknas står det.

Detta skedde inatt i samband med att Allente stängde ner för oss för att Telia skulle ersättas och kommer än inte in på internet nu över 12 timmar senare.

Och Telia har såklart stängt imorgon söndag.

Du får nog sitta med mobilsurf ett tag om Telia är lika kassa med ditt ärende som mitt. Gick ifrån Telenor till Telia, Telenor stängde ned sitt 13/1 och 22/1 lyckades Telia få igång sitt efter att jag ringt in 6 gånger/dagar och fått samma jag lägger upp ett ärende till svar varje gång 😣

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

Det är nu tisdag och vi har ringt och dom säger att det är nånting fel som gör så att dom inte får det att nå ut till oss, att det står "pågående" Men! Nu upptäckte vi en sak.

Vi har inte ändrat våran adress vi hade förut när vi hade Telia, nu bor det ju någon annan på den adressen vi bodde på när vi då hade Telia, kan det vara det som är "upptagen" och hinder att vi inte får? Vi ändrade nu när vi kom på det men det kommer inte ändras fören nästa faktura.

Ska ringa imorn för nu är ju deras kundtjänst stängt, typiskt nog.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil