Kan inte uppgradera till Windows 11, innebär det några problem?

Permalänk
Medlem

Kan inte uppgradera till Windows 11, innebär det några problem?

Hej,
Jag har en fullt fungerande, men något äldre, dator som tydligen inte kan uppgraderas till Windows 11. Vad innebär detta? Kan jag fortsätta att tryggt använda datorn för att surfa på Internet, göra bankärenden osv? Eller kan den bara användas för att tex lagra bilder på utan Internetuppkoppling? Eller kommer datorn inte att fungera nu i höst?

Mvh/Krångel

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. - MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Krångel:

Hej,
Jag har en fullt fungerande, men något äldre, dator som tydligen inte kan uppgraderas till Windows 11. Vad innebär detta? Kan jag fortsätta att tryggt använda datorn för att surfa på Internet, göra bankärenden osv? Eller kan den bara användas för att tex lagra bilder på utan Internetuppkoppling? Eller kommer datorn inte att fungera nu i höst?

Mvh/Krångel

Windows 10 kommer självklart att fortsätta fungera som det gör idag, men när Microsoft väl väljer att inte ge uppdateringar så kommer inte det komma nya uppdateringar. Nya säkerhetshål kommer inte att fixas. Beroende på hur gammal din nuvarande dator är, så kan du manuellt uppgradera till Windows 11, även om datorn inte har officiellt stöd. Du kan använda dig av bland annat Rufus i så fall för att ta bort systemkraven

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig