Permalänk

Xp bygge för retro spel

Hej sweclockers. Jag har funderingar på bygga ihop en retro dator för spela gamla spel från xp eran. Jag har en 2600k och ett gtx 960 ( som är sista grafikkortet som supportar xp som jag förstår de) men då kommer nästa problem. Inga spel appar verkar supporta xp ( steam epic etc) hur ska man få tag i spel? Faktiskt jaga spel fysiskt ? Känner mig as gammal som frågar 😄

Permalänk
Medlem

Skall du retro:a är det nog original-media som skall till, möjligtvis att GOG har installationer som kan fungera på XP, men hade nog inte räknat med det i absolut alla fall. Men finns spelet på GOG så har de ju fixat så det går att lira på moderna datorer också, så då faller lite behovet av en dedikerat XP-enhet bort.

Original/fysisk media man redan äger och vill spela, eller något i upplevelsen i övrigt med XP som man vill åt är nog poängen om man skall bygga en retro-burk.

Permalänk
Medlem

Prova 86box
https://86box.net/

Edit: Ah, missade att du frågade om spel.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600