Permalänk
Medlem

mATX moderkort...

...vilket rekommenderar ni?.
för AMD...
Finns det något med 4 hål runt socketen?

Visa signatur

Don't let the time pass waiting for the answers...
Bättre att se dum ut än att vara dummare än man ser ut!

"Man måste ju fan anstränga sig för att höra ditt mekk" /Martinuz

Permalänk
Medlem

En av dom bättre bör vara Asus A7N8X-VM nForce2,det verkar ha hål runt sockeln...se länk....kostar 999kr på db.
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X-VM&langs=01#

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Ser ut som hålen är igenfyllda, man får väl eventuellt borra upp dom i värsta fall. Men tack ändå. Ska tänka igenom det hela lite nogare.

Visa signatur

Don't let the time pass waiting for the answers...
Bättre att se dum ut än att vara dummare än man ser ut!

"Man måste ju fan anstränga sig för att höra ditt mekk" /Martinuz

Permalänk
Medlem

Kolla www.mini-itx.com för lite inspiration hehehe

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Medlem

Är inte intresserad av mini-itx, räcker inte till mina krav, å sen så blir det knöligare å få in en kompakt vattenkylning i en mITX låda... har tänkt mig en lite mATX låda... börjar bli trött på att kånka på "skåpet" varje gång man ska lana.

Visa signatur

Don't let the time pass waiting for the answers...
Bättre att se dum ut än att vara dummare än man ser ut!

"Man måste ju fan anstränga sig för att höra ditt mekk" /Martinuz

Permalänk
Medlem

Exakt! Har skippat de senaste lanen pga min chieftech som verkar väga 20kg.
Har börjat fundera på att bygga en egen matx låda fast med ett "normal size" nätagg..
Ska bara klura ut hur och av vilket matreal.
det där ASUS kortet verkar mycket lockande...undra om det pallar 200fsb?
Då är det bara att slänga i allt från den gammla lådan förutom mobot..
o vips! 15kg mindre...det vore om man skulle skaffa en TFT också.
bara att trycka ner allt i en konsum kasse och dra o lana

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Medlem

Jo det är ju fördelen som jag ser med det hela. Kvittar om det blir nån mindre snygg burk, bara den är lätt så. 20kg... lite mindre än hälften av vad min väger just nu. Ska man då släpa med sig den å 19" skärmen så plockar man ju med sig 70kg varje gång.

Nä, TFT skärm och en liten och smidig mATX burk får det bli.
Asus kortet ser ut å ha det mesta man behöver, får eventuellt borra upp hålen bara.

Visa signatur

Don't let the time pass waiting for the answers...
Bättre att se dum ut än att vara dummare än man ser ut!

"Man måste ju fan anstränga sig för att höra ditt mekk" /Martinuz