Alfabetet på tid! vem är snabbast på SWEC??

Permalänk
Medlem

Borde man inte behöva lägga upp screen?

Permalänk
Medlem

edit: OM int bilden funka så ska jag säga att det är 2.999 sekunder.

Permalänk
Medlem

Har mitt rekord på 2.23 s. Någon som är snabbare ? Använder programmet alfabet x.

Permalänk
Medlem

För övrigt så har min syrra klarat det på 2 blankt! Men det var några år sen.
Mitt bästa hittills är 2,764 typ...... aja, jag har insett att det inte är nån bra tid nu

Permalänk
Medlem

Var ett tag sen sist som man satt och skrev alfabetet. Då fick jag 1.53s.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

snabbare än 8sek e ju omänskligt

Permalänk

men lugn nu?! hur fan kan ni skriva så snabbt fett yo jag gjorde det på kring 7 efter ca 5 försök

Visa signatur

Metal Way, The Only Way!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Var ett tag sen sist som man satt och skrev alfabetet. Då fick jag 1.53s.

Och jag tror att vi har en vinnare!....

.... om han skulle posta ett screenshot.

Själv gör jag det på 3.8s som snabbast.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Samma sak som alltid, desto mer du över desto bättre blir du. Så om jag sitter här x-antal gånger och trycker denna upprepande sekvens så lär jag mig automatiskt vart knapparna sitter och hur jag snabbast ska träffa rätt.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Ogge_
Och jag tror att vi har en vinnare!....

.... om han skulle posta ett screenshot.

Själv gör jag det på 3.8s som snabbast.

Mähh.. Jag kan utan problem ta mej ner under 1,4 sekunder?
e ju med i guinnes rekordbok o grejjer
Har ingen koll på hur man lägger upp ett screenshot?
Måste inte bilden ligga på nån hemsida för att det ska gå o skriva en länk typ?

Visa signatur

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Percy
Mähh.. Jag kan utan problem ta mej ner under 1,4 sekunder?
e ju med i guinnes rekordbok o grejjer
Har ingen koll på hur man lägger upp ett screenshot?
Måste inte bilden ligga på nån hemsida för att det ska gå o skriva en länk typ?

Tryck på printscreen knappen --> Klistra in i paint --> Spara bilden --> Ladda upp den på http://rosenson.mine.nu/upload t.ex --> lägg upp den på swec! [ IMG]Url:en[ /IMG]

Permalänk
Medlem

ska styra upp nån bild sen när jag kommer hem o kan grejja lite.
Sitter på jobbet nu

Visa signatur

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö

Permalänk
Medlem

Jag HATAR W.

Permalänk
Medlem

Nu jobbar jag på det här!!!
Har ett screenshot på 1,46 nu..
Man e lite stel, men det går framåt!

Visa signatur

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö

Permalänk
Medlem

Hehe, jag gjorde säkert 10 försök, var alltid strax under 10 sekunder... Tror jag lägger ner det där, jag kan skriva relativt snabbt när jag vet vad jag ska skriva, som någon sa så har det att göra med att veta vilka fingrar som behöver flyttas för att skriva ett visst ord

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

SERIÖST, varför finns den här tråden !??!

Nu kommer jag sitta hela kvällen och försöka att få det bästa, det kommer sluta med att jag sitter i photoshop och fuskar :(.

Gahhh, varför ska man skriva alfabetet snabbt ? Och lixom, jag är på 10 sec, ni är på 2 sec, det är ju inte mänskligt, har ni en knapp som skriver alla bokstäver när ni trycker på den eller vad ?

EDIT : seriöst, HUR kan ni få 2-3 sec ?

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av veellan
SERIÖST, varför finns den här tråden !??!

Nu kommer jag sitta hela kvällen och försöka att få det bästa, det kommer sluta med att jag sitter i photoshop och fuskar :(.

Gahhh, varför ska man skriva alfabetet snabbt ? Och lixom, jag är på 10 sec, ni är på 2 sec, det är ju inte mänskligt, har ni en knapp som skriver alla bokstäver när ni trycker på den eller vad ?

EDIT : seriöst, HUR kan ni få 2-3 sec ?

Det kallas träning. Sitt några timmar varje dag så kommer du se snabb förbättring av dina tider och kommer ganska lätt under 3s. Se bara till att använda en teknik som är bra och fungerande för att skriva snabbt så ska du se att det är fullt möjligt även för dig.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Hm, typerA är ju lite mer vettigt, även om det här var rätt kul. Själv tycker jag W till X y z är jäkligt dryga och åäö är inte bra heller. Nere på 6.2sec, me borde gå att halvera med någon dags träning skulle jag gissa. 4.51 här, borde gå att komma ner till 3 tror jag, w, x,y och åäö är alltid långsamma och har inte fått upp tokflytet på några tangenter ännu.

TyperA fick jag ihop 395tecken/minut med 4 felskrivningar under de 2 minuter. Nackdelen där är att de använder så underliga ord, mycket gammelsvenska, och jag skriver snabbast de ord som jag är van vid. Med lite uppvärmning borde 500-550 gå (det brukade jag skriva förut när jag tog tid på hur snabbt jag skrev av Stephen King böcker), men inte mer.

/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Percy
Hahahaha. Kan ju inte rå för att jag har lätt för det mesta och råkar bli bäst i världen på det jag ger mej på Häha.
Är det nån som är i närheten av rekordtiden? (1,32 sekunder)

Jag har skrivit på 1,6 sekunder, men i princip skiljer det ju rätt mycket mellan 1,6 och 1,32... Dock är det inget jag övar på, men man kanske skulle ta upp kampen :). Hur gjorde du för att få rekordet godkänt av Guiness förresten, krävs det att det står en kontrollant och flåsar en i nacken när man skriver då? För i så fall lär det ju vara omöjligt )

Visa signatur

Real men don't eat Sushi.

Permalänk
Medlem

jo nä fan det håller inte haha
Det behöver inte va nån kontrollant från Guinnes, typ han med mustashen (stava?) =D

Jag hade några som var på bowlinghallen där jag jobbar, som jag skulle demonstrera för, osså slog jag rekord när dom såg på. Så fick dom skriva på nå papper med namn o telefonnummer o grejjer.. Det räckte typ
Skickade med programmet och ett Screenshot på (1,42) sekunder oxå.

Sen när jag skulle anmäla 1,32 som rekord så sa dom att dom skulle ta bort alla svenska rekord. O eftersom jag skriver svenska alfabetet med åäö så tog dom bort mej ur boken efter 2002:s upplaga.

Visa signatur

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö

Permalänk
Medlem

På första försöket gick det på 9,96

Edit: 9,64

Edit: 8,05 (Bättre och bättre)

Edit: 7,44 (Fan beroende)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Percy
Sen när jag skulle anmäla 1,32 som rekord så sa dom att dom skulle ta bort alla svenska rekord. O eftersom jag skriver svenska alfabetet med åäö så tog dom bort mej ur boken efter 2002:s upplaga.

Ajdå :/. Vad ligger det internationella rekordet på då?

Visa signatur

Real men don't eat Sushi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mollberg
Ajdå :/. Vad ligger det internationella rekordet på då?

rimligtvis samma som svenska, då det inte är så många länder som har svenska alfabetet.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Avstängd

detta är ju typ omöjligt.
har försökt 28 ggr men jag kommer inte under 5sek

Visa signatur

Vill du mig något så citera mina inlägg.
"Allt är gratis när man har bredband"
"Allting fungerar med våld. Om inte, använd MER Våld"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
rimligtvis samma som svenska, då det inte är så många länder som har svenska alfabetet.

Så de länder som inte har svenska alfabet har inga alfabet över huvud taget? Du borde nog företa en liten resa ut i världen..

Visa signatur

Real men don't eat Sushi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mollberg
Så de länder som inte har svenska alfabet har inga alfabet över huvud taget? Du borde nog företa en liten resa ut i världen..

Klart dom har alfabet, men denna tråd avsåg väl ändå att skriva det svenska alfabetet på tid. Och det borde rimligtvis inte vara allt för många från andra länder som tränar just på det svenska alfabetet.

Men om du menar alfabetet på tid oberoende på alfabet så borde det land med minst antal bokstäver vinna.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thy_MyrsloK
Tobias hurtig, en kille härikring, är bland de snabbaste i sverige, ca 1sek, men sen så har han ju typ 180 IQ ochså..

Tror att du menar hans bror Andreas Hurtig

/A - 3,123 sekunder...

[edit: tiden.]

Visa signatur

"Du bist ja wie eine Zwiebel. Wenn Ich Sie sehen, muß Ich heulen"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gribber
http://hellburner.net/filer/153.gif

skrivit snabbare har jag gjort, tappat bort bilderna på det likaså, jaja, får väl duga detta
a-z har jag klarat av på 1.19 sek, a-ö på 1.41.

Öööhh! Jag kan också Photoshoppa....

Skojja. Jävlar vad grym. En och en halv sekund. Det är ruggit!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://rosenson.mine.nu/upload/upload/151.JPG

1,46 var det där
Ska se om jag hinner få nån snabbare nu innan jag åker hem från jobbet

Visa signatur

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö

Permalänk
Medlem

ja får typ 7,5, ni e helt sick!

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!