Permalänk
Medlem

Dremel verktyg?

Kan man andvända små dremel verktyg till en vanlig skruvdragare? Tänkte främst på små kapskivor...

Visa signatur

"Duct tape is like the force it has a light and dark side and it holds the universe together"

Permalänk

Borde funka om du har en CHUCK (stavning???) till den, fast det kommer nog ej funka så bra eftersom du har så pass lågt varvtal

Visa signatur

:: AMD ATHLON64 3200+ S.754 :: MSI K8N NEO PLATINUM :: 1024MB DDR400 :: LEADTEK FX5600 :: 1.0 TB HDD :: ASETEK WATERCHILL :: LIAN LI PC6070 :: HERCULES 19" TFT :: COSSONIC 5.1 HS :: XENIX BLACK TBORD ::

Permalänk

Tvivlar på att det blir särskilt lyckat, en skruvdragare är ruskigt klumpig jämfört med en dremel och varvtalet är som sagt helt annorlunda.
Vad är det du ska göra egentligen? Inte bättre att köpa någon billig dremel-kopia?

Visa signatur

--== Quiksilver ==--

Permalänk
Medlem

jag tänkte såga ut en liten fin bild på sidan av chassit. Men brosan är och köper en dremel kopia på rusta nu får se hur bra det blir?

Visa signatur

"Duct tape is like the force it has a light and dark side and it holds the universe together"

Permalänk

Kommer säkert spara mycket blod, svett, tårar och svordomar...lycka till!

Visa signatur

--== Quiksilver ==--

Permalänk
Medlem

tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om man säger som så... en borrmaskin går i ca 500 varv/min (tror jag)
Jag är dock säker på att min dremel kopia av ferm går i 15000-35000 varv/min

Visa signatur

Cooler Master Centurion 5 | MSI K8N NEO4-F | AMD Athlon 64 x2 4400+ 2mb | 2048 mb Corsair Value s | Radeon X1800XT 512MB | Hiper Type-R 580W Blue | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung Spin Point 250gig SATA 2 | Samsung 19" Syncmaster 913V |

Permalänk
Medlem

Det fungerar inte med en borrmaskin...provade när min dremel kopia gick sönder.

Visa signatur

- AMD 2500+ @2,41Ghz - ABIT Nf7-s - Leadtek GeForce 6800GT 256mb - 2x TwinMOS 512mb - 2x IBM 120gb + 1x Seagate 200gb hdd - Hyundai L90D+ 19" TFT