Permalänk
Medlem

Christoffer: En sådan hade jag och min brorsa med. Vi hade en C64/128, där man kunde vilja vilket BASIC skal man skulle gå in i, det blåa gamla fina C64 skalet kom först, om man sen ville gå till det gröna, 128 skalet, skrev man GO 128, resp GO 64. Vilka sköna gamla tider. Tyvärr sålde vid den :(, mot min vilja. Jag körde mest The Great Giana Sisters, The lost ninja 2, Arkanoid, Commando, Blue Max. Sen ett flertal mer spel som jag inte kommer ihåg vad det heter. Sen alla program och spel man suttit och knåpat med i BASIC är fina minnen. Kom ihåg när jag var en 5-6 år, sa jag till min syster att jag ville bli programerare :), efter många timmars programerande i BASIC. Kom ihåg ett "demo" vi hade, det var en boll som åkte ner för en trappa som vi tyckte var skit snyggt.
Vi hade en hel glasslåda (bigpack) med 5,25" disketter (staplade uppåt), men spel och 2 disketter med program. Sen hade vi c:a 15-20 band. Det var tider det, synd att vi sålde den. Men livet går vidare så som allt gör.

Visa signatur

must!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lando
Aaaah, nostalgi!! Den gamla fina ljsubruna brödburken med dom vulgära bruna tangenterna. Den har man haft mycket glädje av i sina unga dagar. Jag vill minnas att jag sett nån kille som moddade sin C-64 med ett mini itx & bytade keyboard mot ett PC keyboard, kommer bara inte ihåg varifrån

www.mini-itx.com typ "900Mhz c-64" eller så