Permalänk
Medlem

Problem!! Ambulans....

Tja..
jag har ett väldigt irreterande problem min dator stängs av och tjuter som en ambulans när den blir för varm.. Men nu är det så min dator stängs av fast den inte är varm den stängs redan vid 42/52 grader ungefär.. Det är lite varierande när den stängs av..

Nu undrar jag om det är nån som vet var det är för fel?
Jag har några misstankar om att det kan vara dålig kontakt mellan cpu:n och kylflänsarna eller så behöver jag bättre kylpasta..

Jag har AMD Atlhlon 2800+ Barton
Abit Nf7-s rev 2.0
Twinmoas 256 mb pc3200 400ddr
Volcano 11 cpu kylning.. + 3 vanliga 80*80mm chassifläktar.
Tror inte att det är nåh mer av intresse..

Permalänk
Medlem

Har du kollat i biosen så du inte av misstag ställt in att den ska stänga av vid lägra temp än normalt , som e ca 85c.

Om de e dålig kontak borde tempen ligga högre om du inte kollar på fel temp dvs ??

Visa signatur

Moderkort: MSI 990FXA-GD65 990FX CPU:AMD FX-6300 Black Edition&CM Hyper 212 Evo Ram: 8GB Corsair Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 750 Ti 2GB OC SSD: Samsung evo 840 250GB HDD: 2x WD 1000GB PSU: Corsair CX 600M 80+Bronze Chassi: Fractal R4

Permalänk
Medlem

Uppgradera bios-versionen. Dom äldre versionerna hade någon bugg med ambulansljudet

Permalänk
Medlem

det är inte säkert det är de.. jag hade samma fel och jag kom in i windows ibland så riv alltiihop och sätt in det.. kolla vilka platser minnena ska sittqa i kan vara något sånt.. om du ska köra dual så sätt dem i 2:an och 3:an.. lycka till och hoppas du slipper skicka på RMA..