HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Avstängd

speedrun heter det mr. E!

Spoiler:
hur fan ska man göra där dörrarna stängs när man sitter på en träskbåt?? när jag går upp i trappan så blir jag nerskjuten av en helikopter!

Visa signatur

Workstation:: DFIut NF4 SLI-D - Radeon x850 - AMD 64 venice 3800 - 2048mb ram - NEC 3520A - Maxtor extern 160gb - Seagate baracuda 200gb - Windows pro x64
Server/lek:: Intel p4 2000+ - Geforce 3 Ti 200 - 512mb ram

Permalänk
Medlem

kan man installera spelet på två olika datorer? kan man använda samma key två gånger?

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på folk som hetsspelar HL2 bara för att komma igenom det så fort som möjligt? Ett så här bra spel släpps ungefär vart 7-8 år. Ett sånt tillfälle vill man inte slösa bort på 10-12 timmar.

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxer
Hur får man HL2 att funka i offlinemode då?? (Modemare i en vecka till sedan telia 8000)

Haha, jag fick köra tre timmar på 56k-modem. Men det fungerar. Nu fungerar offline-mode med, det gjorde det inte igår eftersom steamservrarna var överbelastade och nyckeln inte kunde verifieras.

En fråga:
Nu är min nyckel uppenbarligen knuten till mitt konto - betyder det att om man tröttnar på spelet kan man inte sälja det vidare utan att sälja steam-kontot med? Konstigt.

-s-

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk
Medlem

Så där ja... nu slipper ni mig i denna tråden.... för folk skriver spoilers å dylikt

Vore det inte en smart idé å ha en HL2: Gameplay Hjälp tråd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Så där ja... nu slipper ni mig i denna tråden.... för folk skriver spoilers å dylikt

Vore det inte en smart idé å ha en HL2: Gameplay Hjälp tråd?

med spoilervarning ja, men jag tror moderatorerna är lite less på att klistra hl2 trådar

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
med spoilervarning ja, men jag tror moderatorerna är lite less på att klistra hl2 trådar

Det är inte jag som skriver detta... men jag förstår dom... förstår inte att folk inte har vett att använda trådar som redan finns

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oPhoEniXo

En fråga:
Nu är min nyckel uppenbarligen knuten till mitt konto - betyder det att om man tröttnar på spelet kan man inte sälja det vidare utan att sälja steam-kontot med? Konstigt.

Mmm, och vad jag kan se på steamsforum så avslutar de konton som de kan se säljas på t.ex ebay... Så det verkar inte som de alls vill att det ska finnas någon begagnadmarknad längre. De tjänar ju mer pengar om alla måste köpa nytt men tarvligt är det.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat sammanlagt kanske 4 tim och har inte kommit långt alls ja inte ens klarat förstsa kapitlet!

Ett sådant grymt och fint spel kan man inte skynda sig igenom, jag stannar o njuter av varje ställe och beundrar omgivningarna samt letar efter ammo osv.

Köra spel utan antialising e inte kul! Såg nån som gjorde det för o kunna ha 1280 istället för 1024 : S

Doom 3 e ju typ rundare det smälter mer ihop och Farcry det är mer ögongodis medans HL2 e mycket verkligare!

Så flashigt o färglatt som det är i Farcry är det ju inte precis på riktigt om man säger så utan Farcry e bara mycket snyggt.

Nej HL2 är nog det mest realistiska spel jag spelat!

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

Har installerat spelet via steam, och ska köra igång det via mitt konto. Men sen när det kommer upp en en helbild på skärmen står det bara loading... Ska det vara så en längre tid eller nåt annat som strular? Har fått bekräftelse att min nyckel nu är registrerad

Permalänk

Bamb: Skaffa en TFT skärm så förstår du nog varför man hellre kör 1280x1024 utan AA än 1024x768 med AA.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

OK

Jag kör me en vanlig CRT eller vad det nu heter och utan antialising så blir det inte speciellt fint.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

Shimmety shubby ! 300 inlägg på 24h ! Omg this thread is the shit

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Avstängd

Eftersom det inte har kommit ut några beechmarks ännu så undrar jag om någan här har ett moddat 6800LE och testat HL2 i kanske 1024 2xfsaa eller nått sådant....

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Half-Life: Source var jag lite besviken med. Har inte hunnit spela det, men startade upp det för att förhoppningsvis se nya och bättre modeller. Verkar som om dom endast har uppgraderat vattnet och fysiken

Visa signatur

"The wolf attacked Little Red hood, not knowing that Little Red Hood had laser eye beams, great combat skills and a powerful uppercut!"

Permalänk

Mä gubbarna rör ju sig helt annurlunda, de dör annurlonda o de smyger annorlunda. Spelet har plötsligt ljuseffekter och granaterna är ju underbara. Klart de har ändrat saker.

Spelade det innan du klagar. sen får du klaga allt du vill.

Permalänk
Medlem

För mig fungerar detta underbara spel helt felfritt. Är det inte någon annan som fått det till at funka?

Visa signatur

Hiiiioooo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruban
För mig fungerar detta underbara spel helt felfritt. Är det inte någon annan som fått det till at funka?

Nej, du är den enda...

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz | Gigabyte GA-P35C-DS3R | OCZ DDR2 PC6400 Reaper HPC 4096MB | EVGA GeForce 8800 GTS 512MB | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional | WD Raptor 150GB + WD Caviar SE16 500GB | Corsair Powersupply 550W

Permalänk
Medlem

Ne jag bara menar de att det var ganska många i problemtråden som skrivit ner sina problem med hl2.

Visa signatur

Hiiiioooo

Permalänk
Medlem

Töntproblem antagligen...

Eftersom jag är en grym nybörjare när det gäller den här typen av spel (har inte ens spelat först Half-life), så har jag pinsamt nog fastnat rätt tidigt, och undrar om någon av er proffs därute vill hjälpa mig:

Jag är på Route Kanal-banan där jag har en radio som står och skriker i ett rum "Station 12 - nånting", men kan jag göra något med den? Jag har testat use-knappen, men jag kan vare sig använda radion eller lyfta den med denna. Jag kan heller inte slå sönder den med kofoten eller skjuta sönder den, så jag misstänker att man ska göra NÅNTING med den - men jag lyckas inte komma på hur.

Sen vetefan hur jag hittar ut från den här banan heller - jag kan antingen gå ut via stegen i rummet med radion, och där komma upp till det där maskingeväret jag av någon anledning inte längre kan använda (visst skulle man trycka på use-knappen där också?), och blir där beskjuten av en elak helikopter, eller så kan jag gå ut via den runda gången och komma ner nedanför så att säga, men jag hittar ingen utgång någonstans.

Please - help me, för i övrigt är det ju hur kul som helst!

Visa signatur

MacBook Pro 2,2 GHz Intel i7 Quad Core, 8 GB RAM, 15" hi-res glossy display, 500 GB 7200rpm HDD - iMac 24" 2,8 GHz Intel Core 2 Duo, 4 GB RAM, 2 TB HDD

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än att säga som det står på baksidan av fodralet:
"HL2 is the best first-person shooter ever. Indeed, it may well be the best action game ever."

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk

Okej, har HL2 nu, tror jag, laddat via steam och en ATi kupong. Startar det, kommer förbi Valveloggan , och sen står det bara på Loading. Till slut inser jag att inget kommer att hända och ctrl-alt-deletar, och så står Half-Life 2 på "svarar inte", helvete också. nån som har liknande problem ?

Permalänk
Medlem

Yes! kom nyss hem från skolan med mitt nyinköpta HL2 och håller på att installar

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [CC]Tiger
Okej, har HL2 nu, tror jag, laddat via steam och en ATi kupong. Startar det, kommer förbi Valveloggan , och sen står det bara på Loading. Till slut inser jag att inget kommer att hända och ctrl-alt-deletar, och så står Half-Life 2 på "svarar inte", helvete också. nån som har liknande problem ?

Jag trodde jag hade samma problem, Men det tar en j*vla tid innan menyn kommer fram!

Visa signatur

[Coolermaster Stacker][Windows Vista 64bit Ultimate] [Intel Core 2 Duo E6750 2.66Ghz][Sapphire Radeon X3870 512MB DDR RAM][Corsair XMS2-6400 4096MB DDR 920Mhz][Asus P5N32-E SLI PLUS nForce Dual X16 SLI][Raptor WD360GD 36Gb][Maxtor DiamondMax 200GB 8MB 2st][Samsung SP1614N 160Gb 7200rpm 8Mb][Maxtor DiamondMax 120GB][Maxtor DiamondMax 40Gb 2MB]

Permalänk
Inaktiv

fan vad sur jag e spelet e för kort jag har bara ett kappittel kvar sen e jag klar med spelet =( jaja då klara man ut det idag då

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [CC]Tiger
Okej, har HL2 nu, tror jag, laddat via steam och en ATi kupong. Startar det, kommer förbi Valveloggan , och sen står det bara på Loading. Till slut inser jag att inget kommer att hända och ctrl-alt-deletar, och så står Half-Life 2 på "svarar inte", helvete också. nån som har liknande problem ?

Gå in i spelmenyn i Steam högerklicka på HL2 och ta properties, detkan hända att spelet fortfarande tankas, men att steam inte visar det.

Permalänk

Re: Töntproblem antagligen...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spygg
Eftersom jag är en grym nybörjare när det gäller den här typen av spel (har inte ens spelat först Half-life), så har jag pinsamt nog fastnat rätt tidigt, och undrar om någon av er proffs därute vill hjälpa mig:

Jag är på Route Kanal-banan där jag har en radio som står och skriker i ett rum "Station 12 - nånting", men kan jag göra något med den? Jag har testat use-knappen, men jag kan vare sig använda radion eller lyfta den med denna. Jag kan heller inte slå sönder den med kofoten eller skjuta sönder den, så jag misstänker att man ska göra NÅNTING med den - men jag lyckas inte komma på hur.

Sen vetefan hur jag hittar ut från den här banan heller - jag kan antingen gå ut via stegen i rummet med radion, och där komma upp till det där maskingeväret jag av någon anledning inte längre kan använda (visst skulle man trycka på use-knappen där också?), och blir där beskjuten av en elak helikopter, eller så kan jag gå ut via den runda gången och komma ner nedanför så att säga, men jag hittar ingen utgång någonstans.

Please - help me, för i övrigt är det ju hur kul som helst!

Det finns en trägrej till höger när du står uppe på taket och tittar ut över där du kom. Så på den med kofoten så trillar en gul plåtbit ner så att du kan gå över.

Permalänk
Medlem

UNDERBART spel Grafiken, fysiken, miljöerna och MUSIKEN i spelet är underbar!

Som en tidigare sa i tråden det håller jag med om: "HL2 is the best first-person shooter ever. Indeed, it may well be the best action game ever".

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Som en tidigare sa i tråden det håller jag med om: "HL2 is the best first-person shooter ever. Indeed, it may well be the best action game ever".

Exakt den där raddan står till och med på retail-förpackningen.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Exakt den där raddan står till och med på retail-förpackningen.

Ehm, jo jag vet Men en sa det i tråden en bit upp med så jag citerade honom därefter.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |